hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه ۲۰ دی‌ماه ۹۹

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه ۲۰ دی‌ماه ۹۹

 شاخص کل بورس کار خود را با کاهش هفت هزار واحدی آغاز کرد و بعد از یک توقف کوتاه‌مدت دوباره به روند نزولی افتاد و با گذشت ۳۰ دقیقه از شروع بازار، شاهد کاهش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل و شکسته شدن مرز ۱.۳ میلیون واحدی هستیم. تا این لحظه هرچند شاخص کل ۸۸ صدم درصد کاهش داشته، اما اکثریت با نماد‌های سبزرنگ است و این موضوع باعث افزایش ۲۳ صدم درصدی شاخص هم‌وزن شده. تا اینجای کار نماد‌های فارس، فملی، فولاد، شتران، شپنا، شستا و وتجارت بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشته‌اند.
ه گزارش فرارو در ساعات ابتدایی معاملات امروز اکثریت با نماد‌های سبزرنگ است. طوری که از مجموع ۳۰۵ نماد بورسی معامله شده در ابتدای بازار، ۱۷۷ نماد روند صعودی دارند و شاهد کاهش قیمت سهام در ۱۲۸ نماد هستیم. همچنان در بازار فرابورس از مجموع ۲۱۸ نماد معامله شده در ساعات اولیه، قیمت سهام در ۱۳۲ نماد افزایشی و در ۸۶ نماد کاهشی است.
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه ۲۰ دی‌ماه ۹۹نقشه بازار در ابتدای معاملات روز شنبه ۲۰ دی‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
 
نیمه سمت چپ نقشه بازار به رنگ قرمز درآمده است. یعنی درست جایی که نماد‌های بزرگ قرار دارند. بیشترین معاملات مربوط به گروه خودرو و ساخت قطعات است که در بین آن‌ها خودرو روند نزولی دارد و خساپا نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شود. نماد‌های خزر، خگستر، خپارس، خزامیا و ورنا از دیگر نماد‌های قرمزرنگ گروه خورو هستند، اما شرکت‌های کوچک این گروه که از جمله آن‌ها می‌توان به خرینگ و ختور اشاره کرد، روند صعودی دارند. نماد‌های بزرگ فلزی شرایط خوبی را تجربه نمی‌کنند. فملی به صف فروش رسیده و فولاد در نزدیکی آن قرار دارد. فروی، فوکا و فروس هم شرایط مشابهی دارند. در این گروه هم نماد‌های کوچک از جمله کویر و فمراد در مدار صعودی حرکت می‌کنند. در بین پالایشگاه‌ها، چهار نماد اصلی یعنی شپنا، شتران، شبندر و شبریز همگی صف فروش دارند و با این حال شاهد روند صعودی در شاوان و دیگر نماد‌های کوچک این گروه هستیم. محصولات شیمیایی به جز فارس و بوعلی عموما با افزایش قیمت سهام روبرو شده‌اند. در گروه غذایی‌ها نماد‌های سبز و قرمز به اکثریت نرسیده و روند مشخصی را برای گروه شاهد نیستیم. سهام دولت برای سه بانک تجارت، صادرات و ملت خوش‌یمن نبوده و شاهد تشکیل صف فروش در هر سه نماد هستیم. این در حالی است که بانک‌های کوچکتر شرایط مساعدی را تجربه می‌کنند. امروز سرمایه‌گذاری‌ها، بیمه‌ها، استخراج کانه‌های فلزی، هولدینگ‌ها، زراعت از جمله گروه‌های قرمز بازار هستند و در طرف مقابل انبوه‌سازی‌ها، سیمانی‌ها، نهاد‌های مالی، ماشین آلات، کاشی و سرامیک، سایر محصولات کانی، حمل و نقل ئ لیزینگ‌ها از گروه‌های سبزرنگ بازار به حساب می‌آیند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد