hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هنوز مشکل گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان حل نشده است

هنوز مشکل گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان حل نشده است

مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش آموز گفت: ۴/۵ میلیون نفر از دانش‌آموزان هنوز در برنامه شاد نیستند و بنا به هر دلایلی یا گوشی هوشمند تبلت ندارد و یا اینکه از برنامه‌ها و سایت‌های دیگر برای آموزش مجازی استفاده می‌کنند.
سید حسن الحسینی، مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) در گفتگو با میزان در خصوص عدم احراز هویت برخی مدیران در شاد، گفت: عدم احراز هویت برخی از مدیران در برنامه شاد به دلایل عدم هماهنگی سامانه اطلاعات پایه شاد و خود شاد است که بیشتر به دلیل اشکالات فنی است که این احراز هویت انجام نشده است که در حال بررسی هستیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

وی ادامه داد: بحث دیگری که آموزش استفاده از فناوری‌های هوشمند برای بیشتر معلمان و مدیران کافی نبوده، یعنی ممکن است برخی معلمان و مدیران هنوز نحوه استفاده از برنامه هوشمند را به طور کامل بلد نباشند و آموزش‌های لازم را در این خصوص ندیده باشند.
الحسینی عنوان کرد: ۴/۵ میلیون نفر از دانش‌آموزان هنوز در برنامه شارژ نیستند و بنا به هر دلایلی یا گوشی هوشمند تبلت ندارد ویا اینکه از برنامه‌ها و سایت‌های دیگر برای آموزش مجازی استفاده می‌کنند.

همچنین ادامه داد: حتی در بین معلمان هم داریم که از این امکانات برخوردار نیستند که این خود یکی از اصلی‌ترین مشکل ما در آموزش مجازی است که روند بهره بردن از این پلتفرم آموزشی برای ادامه آموزش مجازی را دچار مشکل کرده‌است. یا اینکه از نظر پوشش ملی شبکه به اینترنت دسترسی بموقع به اینترنت ندارند و این‌ها کسانی هستند که هنوز احراز هویت نشده اند.

مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش آموز اظهار کرد: البته در برنامه شاد و آمار بالغ بر ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شاد احراز هویت کرده اند در حالیکه فقط ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در برنامه شاهد فعالیت دارد یعنی به صورت دائم از شاد استفاده می‌کنند، ولی این مابه تفاوت آماری احراز هویت و فعالین برنامه شاد باید گفت که مابقی از شبکه‌های اجتماعی از روش‌های دیگری که مدرسه برای آن‌ها تعیین کرده استفاده می‌کنند.

وی توضیح داد: به طور میانگین در روز ۱ ساعت هر دانش آموز در برنامه شاد فعالیت دارند و این فعالیت کاربران به طور دائم در برنامه شاد حضور دارند و استفاده می‌کنند و تعداد چهار و نیم میلیون نفر که در شاد حضور ندارد، در واقع آموزش و پرورش برای آن‌ها از برنامه‌ها و روش‌های دیگری برای آموزش این دانش‌آموزان استفاده می‌کند.

الحسینی گفت: در واقع آموزش و پرورش تصمیم گرفت که از روش‌های ترکیبی برای آموزش دانش آموزان در شرایط کرونا که امکان تحصیل حضوری را ندارند، برای پوشش تحصیلی استفاده کنند به این ترتیب که کسانی که اتصال به سیستم را به هر دلیل ندارند این‌ها کسانی هستند که برای آن‌ها فایل‌هایی به مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش آموز اظهار کرد: شکل کتاب پایه در اختیار آن‌ها قرار دهند و در جا‌هایی که امکان برگزاری حضوری است که جمعیت خیلی کمی دارند حضوری باشد و برخی هم به شکل آموزش از طریق تلویزیون دانش آموزان را تحت پوشش قرار می‌دهد بنابراین ترکیبی از این‌ها مجموعه‌ای از پوشش تحصیلی کاملی را برای ادامه تحصیل دانش آموزان ایجاد کرده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد