hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > افتخارآفرینی اساتید و دانشجویان ورزشکار دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در مسابقات ورزشی کشوری

افتخارآفرینی اساتید و دانشجویان ورزشکار دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در مسابقات ورزشی کشوری

اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در مسابقات ورزشی قهرمانی کشور افتخار آفریدند... و حائز رتبه های برتر کشور شدند .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ، رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان  با اعلام این خبر، گفت: اساتید و ورزشکاران این دانشگاه در رشته های پیاده روی، دارت و شطرنج آنلاین افتخارآفرینی کردند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت : این دانشگاه  در راستای اهداف راهبردی در بخش ورزش و تفریحات سالم در جهت گسترش و توسعه ورزش همگانی با تاکید بر افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت های ورزشی برای تحقق همگانی نمودن ورزش تلاش می کند.
وی گفت : دانشجویان سکانداران هدایت جامعه در آینده می باشند. لذا می طلبد که این سرمایه های انسانی نه تنها از لحاظ علمی بلکه در سایر ابعاد از جمله سلامت جسم و روان نیز در جامعه سرآمد باشند. در این راستا ، ورزش دانشجویی نه تنها در افزایش سلامت مؤثر است بلکه در رشد و توسعه تمامی ابعاد آموزشی ، تربیتی و اخلاقی دانشجو موثر می‌باشد. 
نقدی افزود :  هدف ورزش دانشجویی افزایش نشاط و شادابی و پر کردن اوقات فراغت دانشجویان می باشد که امیدواریم بتوانیم ورزش همگانی را در بخش دانشجویی نهادینه کنیم و علیرغم مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، شاهد رشد مشارکت دانشجویان در ورزش همگانی در آینده باشیم.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان  در ادامه گفت : در وهله اول همگانی کردن ورزش و افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت های ورزش همگانی است ، چراکه پایه تمامی سطوح مختلف ورزش ، ورزش همگانی است. اگر ورزش همگانی در بین دانشجویان نهادینه شود و میزان حضور دانشجویان در ورزش همگانی افزایش یابد، ورزش قهرمانی (یا همان کسب رتبه) نیز حتما اتفاق خواهد افتاد چرا که بیشتر استعدادهای ورزشی از ورزش همگانی کشف و پرورش می‌یابند.
ایشان از کسب رتبه مهندس مظاهر خیرخواهان ریاست دانشکده کشاورزی امیرآباد دامغان و عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان،  در اولین دوره  مسابقات پیاده روی مجازی ۵۰ در ۵۰ روز ۵۰ کیلومتر دانشگاه فنی و حرفه ای سراسر کشور که با همکاری سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای و انجمن پیاده روی فدراسیون ورزشهای همگانی برگزار گردید خبر داد
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف توسعه ورزش در سطح دانشگاه‌ فنی و حرفه ای استان سمنان اشاره کرد و گفت: پرکردن اوقات فراغت دانشجویان از طریق برگزاری مسابقات، شناسایی استعدادهای ورزشی‏، ایجاد انگیزه در دانشجویان جهت روی آوردن به فعالیت‌های ورزشی، کاهش هیجانات و رهایی از تنش‌ها، تقویت روحیه مشارکت در فعالیت‌های جمعی از جمله اهداف ما در راستای تقویت ورزش در میان دانشجویان این دانشگاه است.
نقدی خاطرنشان کرد ، عرفان آگاه دانشجوی دانشکده فنی و حرفه ای پسران سمنان در بخش پسران مسابقات همگانی رشته دارت آنلاین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید رتبه دوم کشور  را کسب کرد .

وی در بخش پایانی سخنان خود  با اشاره به کسب رتبه اول سرکار خانم مائده محبی دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود ، رتبه سوم جناب آقای عرفان عاشوری، رتبه ششم جناب آقای امیر مقدسی و رتبه هفتم جناب آقای حسین کسائیان دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای پسران سمنان در اولین دوره مسابقات شطرنج آنلاین سریع و برق آسای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای سراسر کشور برای این عزیزان ، خانواده های محترمشان و تمامی دانشگاهیان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان آرزوی موفقیت و سربلندی کرد .
گفتنی است عرفان عاشوری به عنوان تنها نماینده دانشگاه فنی و حرفه ای در مسابقات قهرمانی شطرنج دانشگاه های سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علمی و کاربردی برگزار گردید مجوز حضور پیدا کرد که در دور مقدماتی رتبه پنجم کشور را بدست آورد و در مجموع مسابقات جزو 12 نفر برتر مسابقات شطرنج دانشجویان سراسر کشور شد .
شایان ذکر است دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای دولتی و رایگان  است و این دانشگاه به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با 4000 هزار دانشجو در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی می باشد که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی در شهرستان‌های سمنان ، شاهرود و امیرآباد دامغان در حال ارائه خدمت است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد