hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جاده قزوین ـ مهرگان به مقصد رسد؟

جاده قزوین ـ مهرگان به مقصد رسد؟

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: مراحل طراحی جاده قزوین-مهرگان به اتمام رسیده، اما تامین اعتبار اجرای این طرح و ساخت جاده در توان استان نیست و از طریق وزرات راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

علی فرخزاد  با بیان اینکه احداث جاده قزوین-مهرگان مهمترین مطالبه اهالی شهرهای محمدیه و مهرگان است، اظهار داشت: مراحل طراحی جاده قزوین-مهرگان به اتمام رسیده، اما تامین اعتبار اجرای این طرح و ساخت جاده در توان استان نیست و از طریق وزرات راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

وی با ذکر اینکه ساخت جاده قزوین-مهرگان در 2 فاز مختلف و به طول مجموع 11 کیلومتر تعریف شده است، اضافه کرد: فاز نخست این پروژه شامل مسیر مهرگان تا روستای کورانه و فاز دوم آن از کورانه تا میدان شورای قزوین است که هر کدام از این فازها تقریباً 5.5 کیلومتر طول دارند.

فرخزاد ادامه داد: پیشتر قرار بود که این جاده در کنار کانال آب کشاورزی دشت قزوین احداث شود که با توجه به قرارداشتن لوله‌های انتقال گاز در این مسیر و باریک شدن جاده احداث جاده قزوین-مهرگان از این مسیر منتفی شد؛ چرا که این جاده باید در 3 لاین رفت و 3 لاین برگشت احداث شود؛ اما احداث جاده در کنار کانال آب نهایتاً در 2 لاین ممکن و مقدور است.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه و احداث جاده یادشده 2 شهر محمدیه و مهرگان با مجموع 110 هزار جمعیت به طور مستقیم به قزوین وصل می‌شوند و نیازی به تردد از مسیر آزادراه قزوین-کرج و پرداخت عوارض استفاده از آزادراه ندارند.

معاون استاندار قزوین احداث جاده قزوین-مهرگان را در ردیف طرح‌های نیازمند به بودجه و اعتبارات ملی دانست و گفت: به همین خاطر برای ساخت این جاده یک تفاهم‌نامه‌ای میان 2 سازمان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی یعنی سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت توسعه زیرساخت راه‌های کشور به امضا رسیده است که سازمان ملی زمین و مسکن تملک زمین‌های مسیر را انجام دهد و شرکت توسعه زیرساخت راه‌های کشور هم اجرای پروژه را به عهده بگیرد.

فرخزاد با بیان اینکه اجرای این طرح در مرحله تامین اعتبار قرار دارد و هنوز تملک زمین‌های مسیر موردنظر انجام نشده است، افزود: آغاز اجرای این طرح در سال آینده مستلزم عنایت ویژه دولت به این طرح و اختصاص ردیف بودجه ملی به احداث این جاده است تا بزرگ‌ترین گام برای توسعه مهرگان و محمدیه برداشته شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد