hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش مراجعات بیمارستانی کرونا در اصفهان /با برداشتن محدودیت‌ها احتمال خیز بعدی بیماری است

کاهش مراجعات بیمارستانی کرونا در اصفهان /با برداشتن محدودیت‌ها احتمال خیز بعدی بیماری است

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به کاهش مراجعات بیمارستانی ناشی از کرونا، گفت: آینده کرونا را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و از یک سو با برداشتن محدودیت‌ها ممکن است شاهد خیز بعدی بیماری باشیم، بنابراین همچنان نیازمند رعایت هستیم.
رضا فدایی امروز (شنبه-۱۳ دی ماه) در نشست خبری با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کووید -۱۹ در استان اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه طی یک ماه گذشته و در پی اعمال محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با کرونا در سطح کشور، شاهد سیر نزولی بیماری کووید -۱۹ در بُعد بستری‌های بیمارستان و فوتی‌های ناشی از این بیماری هستیم.
وی افزود: در هفته‌های اخیر در جدول رتبه‌بندی از لحاظ شیوع کرونا، استان اصفهان وضعیت بهتری پیدا کرده و با کاهش موارد بستری و فوتی‌های ناشی از این بیماری، سیر نزولی بحران کووید را در استان داشتیم.
به گزارش ایسنا، مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون حدود ۳ درصد مبتلایان شناسایی شده کووید- ۱۹ فوت شده‌اند، تصریح کرد: در مورد بیماری‌های تنفسی این درصد عدد بزرگی است. 
وی با اشاره به ۳۵۰ هزار تست کرونای انجام شده در سطح استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، گفت: تاکنون در میان بیماران بستری شده در بیمارستان حدود ۱۹ درصد فوت شده اند.
فدایی در خصوص تست سریع کرونا که در کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: تست سریع کرونا در اصفهان نیز انجام می‌شود و در حال حاضر روزانه حدود ۳۰۰ تست گرفته می‌شود و بعد از ۲۰ دقیقه نتیجه آن اعلام خواهد شد.
وی افزود: این تست‌ها ساخت ایران است و کمک بزرگی در تشخیص سریع این بیماری دارد.
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره کاهش مراجعات هفتگی بیماران کووید-۱۹ به بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: در آبان ماه میزان مراجعات هفتگی ۱۸ هزار مورد بود که اکنون به ۶ هزار مورد بستری هفتگی رسیده است، همچنین مراجعات سرپایی در استان از ۹ هزار مورد در هفته به ۹۰۰ نفر رسیده است.
وی افزود: مراکز بهداشت مشخص شده در سطح استان برای ارائه خدمات به بیماران کووید- ۱۹ اختصاص یافته است.
به گفته فدایی، نسبت تست‌های مثبت در سطح استان اصفهان از ۵۹ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است که با تداوم رعایت‌ فاصله فیزیکی و دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان شاهد سیر نزولی این بیماری بود و اگر بتوانیم این عدد را به کمتر از ۵ درصد برسانیم، می‌توان ادعا کرد که موفق به کاهش زنجیره بیماری شده‌ایم.
وی همچنین از کاهش بستری‌های بیمارستان طی هفته‌های اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر از تعداد ۲۲۰۰ بستری کرونا در هفته، کاهش قابل توجه داشته‌ایم و بسیاری از تخت‌های بیمارستانی خالی شده‌اند، همچنین آمار فوتی از ۲۳۰ مورد در هفته به ۲۰ فوتی در هفته کاهش یافته است.
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید بر لزوم استمرار رعایت موارد پیشگیرانه کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه اعمال محدودیت‌های هوشمند انجام شده در یک ماه اخیر، در کاهش سیر این بیماری تاثیر بسیار داشته است.
وی با بیان اینکه آینده این بیماری را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، خاطرنشان کرد: از یک سو با برداشتن محدودیت‌ها ممکن است شاهد خیز بعدی بیماری باشیم، بنابراین همچنان نیازمند رعایت هستیم و امیدواریم با ورود واکسن به کشور در کنار سایر خدمات راهی برای مهار بیماری ایجاد شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد