hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > اعلام آمادگی همکاری برای شناسائی و معرفی نخبگان و سرآمدان فرهنگی، هنری، قرآنی و ادبی استان سمنان

اعلام آمادگی همکاری برای شناسائی و معرفی نخبگان و سرآمدان فرهنگی، هنری، قرآنی و ادبی استان سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشستی با رییس بنیاد نخبگان این استان، برای شناسایی و معرفی سرآمدان فرهنگی، هنری، قرآنی و ادبی با همکاری این بنیاد اعلام آمادگی کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح روز پنجشنبه در دیدار رضا کی پور رییس جدید بنیاد نخبگان استان سمنان با وی در این اداره کل اظهار داشت: استان سمنان دارای استعدادها و سرآمدان فراوانی در عرصه های فرهنگی، هنری، ادبی و قرآنی است.
وی با نام بردن برخی از چهره های مطرح فرهنگی، هنری این استان در عرصه های مختلف موسیقی، خوشنویسی، نقاشی، سفال و سرامیک و ... گفت: شناسایی و معرفی این افراد علاوه بر ایجاد زمینه برای تجلیل از آنها، اقدام مناسبی برای آشنایی جامعه و به خصوص نسل جوان و نوجوان و الگوگیری از آنها خواهد شد.
فلاح با تاکید بر اینکه در این اداره کل بانک اطلاعاتی در خصوص مفاخر استان سمنان وجود دارد گفت: در خصوص چهرهای نخبه، سرآمد و مستعدین در عرصه های فرهنگ و هنر نیز باید بانک اطلاعات خوبی ایجاد شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست با اشاره به برنامه برگزاری کنگره ملی نکوداشت آیت الله العظمی حسینی شاهرودی به بیان بخشی از خصوصیات شخصیتی و علمی و فقهی این مرجع تقلید پرداخت و اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزاری یک کنگره بزرگ تجلیل از مفاخر را هر سال در برنامه کاری خود دارد که با مشارکت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت سایر دستگاهها برگزار خواهد شد.
رییس بنیاد نخبگان استان سمنان نیز در این نشست به بیان رسالت و برنامه های کاری این بنیاد پرداخت و خواستار همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان برای شناسایی و معرفی نخبگان، سرآمدان و مستعدان در عرصه فرهنگ و هنر شد.
رضا کی پور با اشاره به برنامه برگزاری کنگره ابن یمین فریومدی که در برنامه این بنیاد قرار داشته است اعلام آمادگی کرد تا در اینده با مشارکت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان این برنامه نیز برگزار شود.
رییس بنیاد نخبگان استان سمنان در این نشست خواستار معرفی نماینده ای از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان برای ارتباط با این بنیاد شد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان نیز "امیرهوشنگ باهنر" مسوول دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان سمنان را معرفی کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد