hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > مدیریت بهینه مصرف انرژی در راستای تامین برق پایدار در فصل زمستان یک ضرورت است

مدیریت بهینه مصرف انرژی در راستای تامین برق پایدار در فصل زمستان یک ضرورت است

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان، مدیران عامل شرکت های توزیع، برق منطقه ای و گاز استان، جلسه بررسی راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی ویژه زمستان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این نشست با بیان این که تغییر رفتار مصرفی از جنس فرهنگی می باشد بیان داشت: مصرف درست برق و تغییر رفتار، نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است و می بایست فرهنگ مدیریت بهینه مصرف انرژی در جامعه نهادینه شود.

سیدمحمد موسوی زاده با اشاره به این که برودت دمای هوا، افزایش مصرف انرژی را به دنبال داشته و براساس پیش بینی ها، زمستان سرد و سختی را پیش رو خواهیم داشت گفت: در صورت عدم توجه در مصرف بهینه انرژی، ممکن است در تامین برق و گاز، اختلالاتی را شاهد باشیم.

وی با عـنوان این که خوشبـختانه، محدودیتی در تامین و توزیع برق مشترکان نداریم اظهار داشت: بیشتر نیروگاه های کشور از نوع حرارتی بوده و از گاز طبیعی جهت تولید برق استفاده می کنند و لازم و ضروری است جهت تامین برق پایدار، در مصرف گاز نیز صرفه جویی انجام شود.

وی با اظهار این که اقدامات تشویقی ویژه مشترکان صنعتی برای زمستان هم پیش بینی گردیده تا به نحوی شایسته در مصرف گاز و برق صرفه جویی و مدیریت شود افزود: در تابستان سال جاری از محل مشارکت صنایع و ادارات در طرح های پیک بار تابستانی، مبلغ ۲۲ میلیارد ریال پاداش همکاری اختصاص یافته است.

موسوی زاده تصریح کرد: تعدیل لامپ های روشنایی معابر و خاموش نمودن روشنایی پارک ها و فضاهای سبز در ساعات ممنوعیت تردد، کاهش روشنایی کمربندی ها و جاده ها با هماهنگی و همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، همراه با توجه به عدم خاموشی روشنایی جاده ها و مناطق حادثه خیز و همچنین اقدامات تشویقی ویژه مشترکین صنعتی، بدون این که به تولید آنان لطمه وارد شود، از جمله اقدامات شرکت توزیع برق استان در راستای مدیریت مصرف برق به شمار می رود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در بخش جمع بندی موارد و مطالب مطرح شده در این نشست گفت: مصرف صحیح انرژی و حامل های سوخت، می بایست مدنظر آحاد مردم به ویژه مدیران دستگاه های اجرایی استان قرار گرفته و در این راستا بهره مندی از ظرفیت رسانه ای استان با هدف فرهنگ سازی مصرف انرژی، مورد تاکید است.

فاطمه منصوری با اشاره به برخی اقدامات در سطح دستگاه های اجرایی در راستای بهینه سازی مصرف انرژی افزود: در ادارات استان فعالیت های مناسبی شامل الزام استفاده از دماسنج برای کنترل دمای محیط و هوشمندسازی کنتورها و عایق بندی سیستم های گرمایشی باید در مدیریت بهینه مصرف سوخت مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت مصرف بهینه ی انرژی و رصد فعالیت دستگاه های اجرایی در این زمینه، با تشکیل کمیته های تخصصی در سطح استان و نظیر این کمیته در فرمانداری ها و شهرداری ها، موضوعات مرتبط با مدیریت مصرف به صورت مداوم کنترل شود.

گفتنی است: این جلسه که در سالن غدیر استانداری سمنان تشکیل شد، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری و مدیرکل اداری و مالی استانداری سمنان نیز حضور داشتند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد