hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > بهاروند: احدی حق توهین به مجمع فدراسیون فوتبال را ندارد

بهاروند: احدی حق توهین به مجمع فدراسیون فوتبال را ندارد

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره انتخابات هیئت رئیسه این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.
حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: درباره اینکه فوتبال در سال‌های اخیر پیشرفت کرده یا پسرفت باید فوتبالی‌ها نظر بدهند نه افرادی که هیچ سابقه اجرایی در فوتبال اعم از باشگاهها، هیئت‌ها و سایر ارکان فوتبال نداشته اند.
او بیان کرد: آیا ۲ صعود متوالی تیم ملی به جام جهانی، ۲ قهرمانی متوالی تیم ملی فوتسال بانوان، صعود تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان به جام جهانی، سومی تیم ملی فوتسال در جام جهانی و تداوم آقایی این تیم در قاره آسیا، قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در جام بین قاره‌ای و سومی در جام جهانی، ۲ بار حضور پرسپولیس ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا گواهی بر توسعه فوتبال ایران نیست؟ البته اینکه قطعا هر کار اجرایی بدون ایراد نیست.
بهاروند تصریح کرد: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هرگز در برابر قانون نایستاده اند. ادامه حضور من در فدراسیون منطبق بر قوانین است. در تبصره ۲ قانون بازنشستگی درباره حضور افراد به صورت پاره وقت توضیحات کامل داده شده و طرح مباحث غیر واقعی و تفسیر آن به هر نحو سوق دادن افکار عمومی به انحراف تلقی می‌شود.
کفاشیان بهترین دوست من است
او گفت: همه افراد فوتبالی به خوبی می‌دانند کفاشیان بهترین دوست من است و همیشه بیشترین احترام را برای او قائل بوده ام.
برخی از افراد دست از کار‌های خود بکشند و بیش از این به دنبال تفرقه انداختن نباشند. درباره مخالفت با سرپرستی کفاشیان سازمان محترم بازرسی کل کشور اعلام کرد او نمی‌تواند سرپرست فدراسیون فوتبال شود، نه من و یا اعضای هیئت رییسه.
تابع قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم
بهاروند اظهار کرد: طبق تبصره ۲ ماده واحده قانون بازنشستگی در فدراسیون فوتبال به فعالیت خود ادامه دادم. در اساسنامه فدراسیون و در ماده ۳۴ به صراحت آمده است که هیئت رئیسه در سال ۹ جلسه تشکیل می‌دهد. ضمن اینکه در تبصره ۲ مورد نظر آمده که افراد با دریافت یک سوم حقوق می‌توانند در ماه ۶۰ ساعت در دستگاه‌های دولتی فعالیت کنند.
او بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد اطلاعی از قوانین ندارند. شایسته این افراد نیست افکار عمومی را بیش از این منحرف کنند و به چالش بکشانند. درباره سازمان لیگ هم واضح است که این نهاد یک مجموعه خصوصی است. در این باره رای دادگاه درباره خصوصی بودن سازمان لیگ موجود است؛ بنابراین ادامه فعالیت در فدراسیون و سازمان لیگ قانونی بوده و مغایرتی با قانون مجلس ندارد.
سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: اعلام کردیم ملاک حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال فقط اساساسنامه است و باز هم این اصل مهم را تاکید می‌کنم که همه ما تابع قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم. علاوه بر این باز هم می‌گویم بنده بازنشسته نیستم و برخی دوستان در نهاد‌های نظارتی هم این موضوع را بررسی کرده اند.
انتخاب فریدون اصفهانیان و بحث بازنشستگی
او تصریح کرد: تمام افرادی که از قوانین فوتبال آگاهی دارند می‌دانند که کمیته‌ها در همه جای دنیا تمام وقت نبوده و حتی میز و صندلی ندارند، اما دپارتمان‌ها تمام وقت بوده و میز و صندلی دارند. در واقع کمیته‌ها سیاست گذار هستند و فقط به صورت جلسه‌ای انجام وظیفه می‌کنند. اصفهانیان هم مانند سایر افراد می‌تواند از تبصره ۲ قانون بازنشستگی استفاده کند.
تیم‌های ملی و رقابت‌های باشگاهی
بهاروند گفت: جای تاسف دارد که به دنبال فرافکنی باشیم. در شرایطی که کل جهان درگیر ویروس منحوس کرونا هستند اردو‌های متعدد تیم ملی در رده‌های مختلف در این ماه‌ها تشکیل شده است. عجیب است برخی از برگزاری اردو‌های تیم ملی بزرگسالان، جوانان، نوجوانان، تیم‌های ملی فوتسال، فوتبال ساحلی و ... خبر ندارند و می‌گویند فعالیت تیم‌های ملی تعطیل است.
او بیان کرد: مشخص نیست به چه دلیل برخی از افراد به این زودی بازی تیم ملی مقابل ازبکستان در تاشکند و دیدار با بوسنی در سارایوو را فراموش کرده اند. تیم ملی فوتسال که به ازبکستان رفت و تیم ملی فوتبال ساحلی که همین حالا در بوشهر اردو دارد. اردو‌هایی که با رعایت کامل شیوه نامه‌ها و نظارت ویژه ستاد کرونا در فوتبال به انجام رسید. در کنار آن مسابقات لیگ برتر، لیگ یک، لیگ ۲، لیگ ۳، فوتسال آقایان و بانوان، لیگ برتر فوتبال بانوان با رعایت شیوه نامه‌ها در حال برگزاری است. متاسفانه کسی که خوابیده را می‌شود بیدار کرد، اما کسی که خودش را به خواب زده را نمی‌شود بیدار کرد.
اختلاف نظر در برکناری شکوری و انتخاب نبی
او گفت: برکناری شکوری و انتخاب نبی طبق مقررات و اساسنامه فدراسیون و تایید اکثریت قاطع هیئت رئیسه انجام شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در این باره بررسی‌های لازم را انجام داد و کتبا این موضوع را تایید کرد.
انتخاب اسکوچیچ
سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: انتخاب دراگان اسکوچیچ با برگزاری ۲ نشست مفصل کمیته فنی و توسعه فدراسیون انجام شد و هیئت رئیسه هم این انتخاب را مصوب کرد و مستندات آن هم موجود است.
چگونگی برگزاری مسابقات باشگاهی
او گفت: درباره برگزاری مسابقات باید نظر افراد فنی و اهل فوتبال، هیئت‌های فوتبال، باشگاه‌ها و کارشناسان را جویا شد نه افرادی که ابتدایی‌ترین اصول برگزاری مسابقات را نمی‌دانند. همین بس که سالیانه بیش از ۴۵۰۰ مسابقه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
قرارداد ویلموتس
سرپرست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: روند مربوط به اعتراض به رای اولیه در جریان است و در حال حاضر توضیح بیشتری نمی‌دهم.
حق توهین به اعضای مجمع را ندارند
بهاروند گفت: احدی حق توهین به مجمع را ندارد. اعضای مجمع عصاره فوتبال کشور هستند و صلاح فوتبال را بهتر از برخی از افراد می‌دانند. مجمع فدراسیون با قاطعیت اساسنامه را مصوب کرد و خودش تصمیم می‌گیرد کابینه آتی فدراسیون را چه افرادی باید تشکیل دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد