hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > علائم سنگ کلیه عفونی چیست؟

علائم سنگ کلیه عفونی چیست؟

فوق تخصص کلیه و نفرولوژی بزرگسالان گفت: تب و لرز، سوزش، بوی بد، تکرر و تغییر رنگ ادرار، سوزش و درد در کلیه‌ها از علائم عفونت ناشی از سنگ کلیه است.
حسن ارگانی فوق تخصص کلیه و نفرولوژی با اشاره به روش‌های معمول در جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه گفت: با مصرف آب و مایعات زیاد و مصرف کم نمک و پروتئین‌های حیوانی می‌توان از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کرد.
وی افزود: به کسانی که مستعد سنگ کلیه هستند توصیه می‌شود روزانه حداقل ۱۰ لیوان آب مصرف کنند و اشخاصی که مستعد نیستند فقط در حد رفع تشنگی آب بنوشند.
فوق تخصص کلیه و نفرولوژی بزرگسالان تاکید کرد: مصرف آب زیاد در کسانی که کراتینین خوب دارند و اختلال کارکرد کلیه ندارند مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه معمولاً بیماری کلیه خاموش است گفت: معمولاً کلیه‌ها به صورت پیش رونده درد و سوزش ندارند و معمولاً وقتی بیماری در افراد پیشرفت می‌کند به پزشک مراجعه می‌کنند. پزشکان از علائم جانبی آن مثل فشار خون بالا، ورم و مرض قند به وجود بیماری مشکوک و معاینات و آزمایشات لازم را به عمل می‌آورند.
ارگانی اظهار کرد: فیبروز بافت کلیه توسط پاتولوژی تشخیص داده می‌شود و قابل تشخیص با معاینات معمولی نیست.
وی درباره علائم سنگ کلیه عفونی در بدن تصریح کرد: تب و لرز، سوزش، بوی بد، تکرر و تغییر رنگ ادرار، سوزش و درد در کلیه‌ها از علائم عفونت ناشی از سنگ کلیه است.
این فوق تخصص بیماری کلیه و نفرولوژی بزرگسالان به فارس گفت: بهترین کار پیشگیری از سنگ کلیه است. باید مراقب باشیم جلوی بزرگ‌تر شدن سنگ کلیه و ایجاد سنگ‌های جدید گرفته شود. رژیم غذایی سالم و مصرف داروهای توصیه پزشک از بزرگ شدن سنگ کلیه و یا ایجاد سنگ‌های جدید جلوگیری می‌کند. استرس هم در این بین مخرب است اما هنوز نقش آن در بزرگ شدن سنگ کلیه مشخص نیست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد