hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ثبات قیمت زیتون در بازار؛ نرخ هر شیشه زیتون ۸۵ هزار تومان

ثبات قیمت زیتون در بازار؛ نرخ هر شیشه زیتون ۸۵ هزار تومان

رئیس شورای ملی زیتون گفت: با وجود افزایش چندبرابری هزینه‌های تولید، قیمت زیتون نسبت به سال قبل نوسانی نداشته است.
مهدی عباسی ، از افت تولید زیتون در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۴۰ هزار تن زیتون در کشور تولید شد که امسال به سبب سال ناآور و شرایط جوی، میزان تولید به مراتب بسیار پایین‌تر از این رقم است.

تولید زیتون کاهش یافت

او در واکنش به این موضوع که وزارت جهاد کشاورزی میزان افت تولید زیتون را قبول ندارد، افزود: با وجود افت چشمگیر تولید، جای این سوال مطرح است که چرا وزارت جهاد کشاورزی زیر بار این موضوع نمی‌رود.
عباسی با اشاره به اینکه نوسان چندانی در حوزه قیمت زیتون نداریم، بیان کرد: علی رغم افزایش چندبرابری هزینه‌های تولید اعم از کود، سم و غیره نسبت به مدت مشابه سال قبل، نوسان چندانی در حوزه قیمت زیتون رخ نداده است.

جدال بخش خصوصی و دولتی بر سر میزان تولید

رئیس شورای ملی زیتون قیمت کنسرو زیتون را ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان و قیمت هر شیشه روغن زیتون را ۸۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون روغن زیتون‌های وارداتی با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود، این در حالی است که ۶۰ تا ۷۰ درصد روغن‌های وارداتی خارج از مصرف انسانی است.
عباسی در پایان تصریح کرد: یک سری عوامل نفوذی در داخل کشور هستند که به صورت زیرکانه تولید را به بن بست رساندند که سیستم‌های امنیتی با پیگیری این موضوع باید این افراد را شناسایی کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد