hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آمار بیماران سرپایی کاشان کاهش محسوسی نداشته است/شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

آمار بیماران سرپایی کاشان کاهش محسوسی نداشته است/شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

رئیس شبکه بهداشت شهرستان کاشان با بیان اینکه آمار بیماران سرپایی کاشان کاهش محسوسی نداشته است، گفت: شهروندان همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مسعود دهقانی ، ضمن اشاره به رعایت خوب مردم کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: شیوع این ویروس با رعایت شهروندان به طور تقریبی کنترل شده است اما این موضوع در مورد بستری بیماران است در حالی که مراجعات سرپایی ما نسبت به قبل تفاوت محسوسی نکرده است.

وی با بیان اینکه در هر هفته متقاضیان برای انجام آزمایش پی سی آر کاهش قابل توجهی نسبت به گذشته نداشته است، افزود: بار مراجعه ما در حوزه سرپایی هنوز کاهش پیدا نکرده است در حالی که قبلا شاید پنج نقطه شهر میزان پی سی آر مثبت زیاد بود اما اکنون تمام نقاط شهر دارای پی سی آر مثبت هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان با بیان اینکه انتشار بیماری در هر نقطه شهر و روستایی وجود دارد، ابراز داشت: انتشار بیماری در هر محله و خیابان وجود دارد به نحوی که در نقاطی که پیک داشتیم شیوع کاهش پیدا کرده است و در نقاطی که بیماری نداشتیم موارد مثبت پی سی آر مثبت گزارش شده است.

وی با بیان اینکه 10 ماه از بیماری گذشته است، گفت: شهروندان و تموم عموم مردم در کشور حداقل تا پنج ماه آینده درگیر بیماری هستند و بر همین اساس اگر در خانواده‌ای اعضای درگیر بیماری هستند حتما خود را قرطینه و استراحت کنند و مراقب افراد بالای 60 سال و زنان باردار باشند.

دهقانی تصریح کرد: اگر افراد درگیر نیستند بدون ماسک از خانه بیرون نیایند و صرفا با ماسک در جامعه رفت و آمد کنند و فاصله اجتماعی حداقل 1.5 متر را از یکدیگر رعایت کنند و تحت هیچ شرایطی در جمع چند نفره در محیط بسته بیش از 20 دقیقه جدا خودداری کنیم تا مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان می‌توانند مثبت اما فاقد علامت هستند، تاکید کرد: اگر در گروه سنی بالای 60 سال مورد ابتلای مثبتی داشته باشیم درمان آن به مراتب سخت‌تر است و بر همین اساس لازم است تا بیش از پیش شهروندان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد