hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > رتبه جهانی ایران در سرعت اینترنت کاهش یافت

رتبه جهانی ایران در سرعت اینترنت کاهش یافت

بر اساس اطلاعات منتشر شده از وب سایت Speedtest جایگاه ایران در بحث سرعت اینترنت با کاهش رو به رو شده است.
 موضوع سرعت اینترنت در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای کشور‌ها تبدیل شده است؛ موضوعی که روی بسیاری از امور روزمره افراد تاثیر می‌گذارد. مطابق هر ماه، وب سایت Speedtest آمار سرعت اینترنت در کشور‌های مختلف جهان را منتشر کرده است که بر اساس آن شاهد پایین آمدن رتبه ایران در میان سایر کشور‌ها هستیم.
حدود یک ماه پیش اعلام شد میانگین سرعت اینترنت ثابت در دو ماه  حدود ۱۹.۰۸ مگابیت بر ثانیه بوده است و رتبه ایران هم در میان کشور‌های استفاده کننده از اینترنت ثابت ۱۲۸ است. قابل ذکر است در دو ماه گذشته هم رتبه اینترنت ایران با ۸ رتبه سقوط مواجه شده بود.
در بخش اینترنت همراه، ایران در ماه گذشته در رتبه ۷۸ در بین  ۱۳۹ کشور قرار داشت و میانگین سرعت دانلود در این ماه حدود ۱۱.۶۳ مگابیت بر ثانیه بود. رتبه اینترنت همراه ایران در دو ماهه گذشته هم با ۶ رتبه تنزل همراه بود.
جایگاه جهانی سرعت اینترنت ایران

جایگاه جهانی سرعت اینترنت ایران در ماه نوامبر

اما وب سایت Speedtest به تازگی آمار مربوط به وضعیت اینترنت جهان در ماه گذشته را منتشر کرده است که بر اساس آن وضعیت اینترنت داخلی ایران همچنان رو به نزول است. طبق آمار جدید جایگاه اینترنت همراه ایران با ۶ رتبه سقوط در حال حاضر رتبه ۸۴ در میان ۱۳۹ کشور را داراست و میانگین سرعت دانلود اینترنت همراه در ایران هم ۲۵.۶۴ مگابیت بر ثانیه گزارش شده است.
در بخش اینترنت ثابت، وب سایت Speedtest سرعت دانلود اینترنت ایران را ۱۷.۸۴ مگابیت بر ثانیه اعلام کرده است. به این ترتیب ایران با ۹ رتبه سقوط در جایگاه ۱۳۹ از ۱۷۶ کشور قرار گرفته است.
گفتنی است؛ پینگ اینترنت موبایل ۳۵ و پینگ اینترنت همراه ۴۴ میلی ثانیه گزارش شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد