hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بازنگری سیاست های تصفیه فاضلاب در قم

بازنگری سیاست های تصفیه فاضلاب در قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: برخی سیاست‌ها در مورد تصفیه فاضلاب خلاف بهداشت است و باید بازنگری شود، برای نمونه در پردیسان تصفیه‌خانه برخلاف نظر آب و فاضلاب ایجاد کردیم که با ورود دستگاه‌های مختلف تا حدی حل شد.

به گزارش رویداد ایران_قم،علی جان صادق پور در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی سلامت ،زنان و خانواده که ظهر امروز در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در ماجرای آبیاری صیفی‌جات با آب فاضلاب در قم کوتاهی کرده‌اند و در این زمینه شرکت آب و فاضلاب و محیط‌زیست و جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای باید پیگیر باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: سیاست مشخصی برای تصفیه پساب در قم وجود ندارد و این امر مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: ما باید تصفیه آب را طبق تعریف محیط‌زیست و پدافند غیرعامل انجام دهیم و آب منطقه‌ای دراین‌باره سیاست‌گذاری کند اما موانعی وجود دارد و برای استفاده از آب آئین‌نامه‌ها متناقض هستند.

صادق پور بیان کرد: در حال حاضر آب و فاضلاب حق سیاست‌گذاری برای بهره‌برداری از پساب تصفیه‌خانه را ندارد و یا هرسال این میزان تفاوت می‌کند و یک‌بار اعلام شد 40 درصد پساب برای صنعت و فضای سبز و 60 درصد برای تعادل بخشی به آب زیرزمینی باشد اما امسال اعلام کردند 80 درصد برای تعادل بخشی در نظر گرفته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی برای صنعت نیز کمبود آب‌داریم و باید از سرشاخه دز آب‌برداریم درحالی‌که آب در قالب پساب و آب‌های روان در قم هدر می‌رود و یا توسط کشاورزان استفاده می‌شود که ازنظر بهداشتی، مشکلاتی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم عنوان کرد: طبق طرح تهیه‌شده مدیریت بر عهده آب منطقه‌ای است و حل این مشکلات به پروسه طولانی‌مدت نیاز دارد.

وی گفت: 32 میلیون مترمکعب تصفیه فاضلاب استاندارد توسط 4 تصفیه‌خانه انجام می‌شود و سالانه 20 میلیون مترمکعب از طریق روان آب خارج از شبکه وارد پساب می‌شود.

صادق پور افزود: مشکلاتی نیز در خصوص ساماندهی وضعیت تراکم بالای تخلیه تانکرهای لجن کش شامل فاضلاب نفتی و فاضلاب صنعتی و خانگی وجود دارد که باید نسبت به آن رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست استان در شورای حفاظت آب استان مصوب کرد که با پیشنهاد جهاد کشاورزی که اصلاً آب و فاضلاب حق کار کردن در اجرای تصفیه فاضلاب را ندارد و با این مصوبه فعالیت ما را محدود کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تصریح کرد: برخی سیاست‌ها در مورد تصفیه فاضلاب خلاف بهداشت است و باید بازنگری شود، برای نمونه در پردیسان تصفیه‌خانه برخلاف نظر آب و فاضلاب ایجاد کردیم که با ورود دستگاه‌های مختلف تا حدی حل شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد