hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است

مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از مصوبات سفر سال ۸۵ رهبری است اما برای تکمیل هنوز به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
سرهنگ محمد حسن سلامی در دیدار با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به میزبانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان، با بیان اینکه ساخت این مرکز از مصوبه‌های سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان در سال ۸۵ است، تاکید کرد: از آنجا که استان سمنان ۴۰ هزار رزمنده و سه هزار شهید دفاع مقدس دارد، ساخت این مرکز فرهنگی دارای اهمیتی شاخص بود.
وی با بیان اینکه این مرکز به واسطه قرارگیری در مسیر زائران امام رضا (ع) بهترین ویژگی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد، گفت: ترویج ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان و نسل آینده جامعه محور فعالیت‌های این مرکز محسوب می‌شود اما مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان دارای مشکلاتی است که امیدواریم با کمک مسئولان به زودی رفع شوند.
نیاز به جذب اعتبارات
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان درباره مشکلات مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، توضیح داد: این مرکز ۱۴ سال پیش مصوب شد و تاکنون ۴۰ میلیارد تومان در آن هزینه از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت، برخی ظرفیت‌های استانی و خیران و مردم هزینه شده است.
سلامی با بیان اینکه برای اتمام کامل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان به ۳۵ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است، گفت: با کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم با تأمین اعتبار شاهد تکمیل تمام فازهای این مجموعه بزرگ فرهنگی باشیم که امروز بیش از هر زمانی نیاز به عزم و باور انقلابی و جهادی دارد.
وی درباره میزان بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان نیز، گفت: سال گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا علاوه بر حضور زائران رضوی به دلیل قرارگیری استان در مسیر کریدور شرق به غرب کشور، گردشگران داخلی و خارجی نیز به این مجموعه پارک موزه مراجعه داشته‌اند.
تشییع ۶ شهید گمنام
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه آحاد مردم استقبال خوبی از مرکز فرهنگی سمنان داشته‌اند که در صورت تکمیل تمام فازهای آن قطعاً میزان مراجعان بیشتر نیز خواهد شد، ابراز داشت: سالانه به صورت میانگین پنج هزار دانش‌آموز و سه هزار دانشجو تا پیش از شیوع کرونا از این مرکز دیدار می‌کردند در این مجموعه فرهنگی دفاع مقدس همچنین بازدیدهای گروهی مدارس و به خصوص درس آمادگی دفاعی در قالب طرح عطر بهشت نیز برگزار می‌شود.
سلامی با بیان اینکه دانشجویان درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در قالب طرح طعم بهشت نیز از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان بازدید کرده‌اند، گفت: قشر سومی که بیشترین میزان بازدید را از این مرکز دارد، سربازان است که به صورت میانگین سالانه سه هزار سرباز از پادگان‌های مختلف استان از مرکز بازدید کرده‌اند و این نشان می‌دهد که ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و ترویجی در این مرکز وجود دارد.
وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و نخستین سالروز شهادت حاج «قاسم سلیمانی» و سالروز شهادت شهید شاخص و مدافع حرم استان سمنان حاج «حسن شاطری» در کنار اربعین شهادت شهید «محسن فخری زاده» در استان تدارک دیده شده است، گفت: پیکر شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس نیز در این ایام مهمان مردم استان خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد