hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > امنیت سایبری سمنان نیازمند ارتقای نیروی انسانی متخصص این حوزه است

امنیت سایبری سمنان نیازمند ارتقای نیروی انسانی متخصص این حوزه است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه تهدید لازم و ضروری است، گفت: امنیت سایبری در استان نیازمند ارتقای نیروی انسانی متخصص این حوزه است.

ایرج کارخائی در جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل سایبری به میزبانی ساختمان معاونت عمرانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه رعایت ملاحظات و الزامات پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدات سایبری یک اصل بسیار مهم است، ابراز داشت: حوزه سایبری و فضای فناوری اطلاعات و الکترونیک از مهم‌ترین حوزه‌های پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه کارگروه سایبری پدافند غیرعامل از کارگروه‌های فعال و پرتلاش سطح استان در حوزه‌های مختلف اجرایی، آموزشی و عملیاتی اقدامات مناسبی دارد، افزود: امروزه فناوری و دانش‌های حوزه سایبری به زیرساخت‌ها اضافه شده‌اند و شهرها و کارکردهای هوشمند را به وجود آورده‌اند که روزبه‌روز در حال گسترش بوده و تقریباً حوزه سایبری با زندگی مردم عجین شده است.

وجود ظرفیت خوب بستر الکترونیک در سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه تهدیدات سایبری دشمن می‌تواند در زیرساخت‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان ایجاد اختلال، آسیب و چالش کند، ابراز داشت: از لحاظ محتوایی نیز قصد و هدف دشمن کمرنگ کردن ارزش‌ها، باورها، تغییر ذهن و اندیشه و درمجموع جنگ شناختی برای ایجاد ناامنی و ناامیدی که از سیاست‌های همیشگی و مستمر استکبار جهانی علیه جامعه اسلامی است.

کارخائی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی و به حداقل رساندن حضور فیزیکی در ابعاد مختلف و انجام کارها در بستر الکترونیک به‌صورت دورکاری و ویدئوکنفرانس، شاهد نقش مهم حوزه فناوری و سایبری در این زمینه هستیم که نشان‌دهنده بسترسازی و آماده‌سازی ظرفیت‌های خوب در زیرساخت‌های کشور و استان هستیم که برای مقابله و پیشگیری در امر فرهنگ‌سازی، آموزشی و اطلاع‌رسانی بسیار ارزشمند است.

وی افزود: زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه آن‌ها و از همه مهم‌تر ایجاد فضای امن و رعایت ملاحظات و الزامات حفاظتی و ایمنی برای تداوم و استمرار خدمات‌رسانی بسیار مهم و جدی است.

لزوم توجه به هشدارها

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه امنیت فضای سایبری و مقابله با هرگونه تهدید در اولویت‌های پدافند قرار دارد، ابراز داشت: برای تحقق این هدف ارتقا پایداری، کاهش آسیب‌پذیری و تداوم فعالیت‌های ضروری نیاز است لذا می‌طلبد تا همه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها با حساسیت و دقت بیشتر ضمن شناسایی چالش‌ها و آسیب‌ها اقدام لازم را برای برطرف کردن آن‌ها با رعایت اصول پدافند غیرعامل سرلوحه کارها قرار دهند و به توصیه‌ها و هشدارها توجه لازم را مبذول دارند.

کارخائی بابیان اینکه بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات فضای سایبری باید اصل کار در این حوزه قرار گیرد، تصریح کرد: معتقدیم در کنار فرصت‌های ارزشمند حوزه سایبری با نگاه هوشمندانه و مقتدرانه به تهدیدات و آسیب‌های آن نیز توجه لازم را باید داشت.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد امنیت سایبری در کنار ارتقای زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات باید به ارتقای نیروی انسانی متخصص در این حوزه هم توجه لازم را داشته باشند، افزود: علاوه بر آن سه محور التزام به قانون و رعایت اصول، ارتقا زیرساخت‌ها و نیروی متخصص در کنار آن نیز می‌تواند در مقابل تهدیدات و حملات سایبری بازدارندگی موردنظر پدافند غیرعامل را اجرایی و عملیاتی کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد