hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اعتبار 6 میلیاردی شهرداری قم برای بوستان جوان

اعتبار 6 میلیاردی شهرداری قم برای بوستان جوان

رئیس شورای اسلامی شهر قم از اختصاص منابع اعتباری در بودجه سال 1400 جهت ساماندهی بوستان جوان در منطقه دو شهری خبر داد.
عبدالله جلالی که امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با بیان این که اعضای شورای اسلامی شهر قم با حساسیت ویژه ای مسائل مناطق کمتربرخوردار و از جمله مناطق دو و 6 شهری را دنبال و پیگیری می کنند اظهار کرد: همین حساسیت سبب شد تا اعضای شورای اسلامی شهر تاکنون دو بار از پروژه بوستان جوان و اطراف آن بازدید داشته باشند.
  وی افزود: به نظر می رسد فضاسازی نسبتا مناسبی در آن منطقه 50 هکتاری صورت گرفته است، اما عدم بهره برداری مطلوب از آن به دلیل وجود برخی مزاحم هاست.
  رئیس شورای اسلامی شهر قم وجود برخی مرغداری ها و همچنین برخی قلعه ها را در این منطقه از همین مزاحم ها دانست و اظهار کرد: تردیدی نیست که برخی اصلاحات در آن محدوده و از جمله اصلاح ورودی آن بر اساس مصوّبه امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان، به توسعه گردشگری در آن منطقه کمک خواهد کرد.
  جلالی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر قم در بودجه سال آینده، اعتبار ویژه ای برای بهره برداری مطلوب از بوستان جوان در نظر گرفته است.
  وی همچنین بر ضرورت اجرای پروژه های شهری بر اساس در نظر گرفتن طرح مطالعاتی و همچنین یک نقشه راه جامع با رعایت همه جوانب امر تأکید کرد.
  همچنین در این نشست معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به این که حدّ فاصل امامزاده شاه جمال قم تا منتهی إلیه اراضی جعفریه در طرح مطالعاتی قرار دارد اذعان کرد: 150 هکتار از 700 هکتار این محدوده در اختیار منابع طبیعی است و البته شهرداری قم نیز اقدام به کاشت نهال و درخت در 50 هکتار دیگر کرده است که بوستان جوان نیز در محدوده کاشت قرار دارد.
  غلامرضا جانقربان اضافه کرد: شهرداری قم برای استفاده هرچه بهتر از بوستان جوان، اعتباری معادل 6 میلیارد تومان در سال 1400 در نظر گرفته است.
  و اما مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این نشست با انتقاد از تعلّل 5 ساله مدیریت شهری درباره بهره برداری بهینه از بوستان جوان بیان کرد: مشخص نیست چرا این بهینه سازی به سال 1400 موکول شده است.
  حمیدرضا شیخ الاسلام افزود: بوستان جوان هم برای استفاده مردم قم و هم برای گردشگری مسافران و زائران یک فرصت مطلوب است، اما متأسفانه با تعلّل چند ساله مدیریت شهری مواجه شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد