hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ایمپلنت یک روزه چیست و هزینه آن چقدر است؟

ایمپلنت یک روزه چیست و هزینه آن چقدر است؟


ایمپلنت دندان یک روزه، بهترین روش درمانی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته در مدت زمانی کوتاه می‌باشد. این روش از مزایای بسیار زیادی برخوردار است که در این مطلب به این مزایا و همچنین هزینه انجام این روش درمانی خواهیم پرداخت.
ایمپلنت یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته و بستن فاصله میان دندان‌ها به حساب می‌آید، اما یکی از بزرگ‌ترین معایبی که این روش دارد، طول درمان طولانی مدت می‌باشد. ایمپلنت یک روزه برای حل این مشکل به وجود آمد و به سرعت توانست به محبوبیت در میان مردم برسد. در این روش درمانی، جای خالی دندان، در یک روز با پایه ایمپلنت و تاج دندانی پر می‌شود. به طوری که گویا دندانی از دست نداده‌اید.
ایمپلنت یک روزه اگرچه هزینه بیشتری نسبت به ایمپلنت‌های معمولی دارد، اما روش مناسب‌تری برای افرادی است که نمی‌توانند بازه زمانی ۴ الی ۹ ماه را منتظر بمانند تا ایمپلنت جایگزین دندان از دست رفته‌شان شود. در ادامه این مطلب با برترین‌ها همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با ایمپلنت یک روزه، مزایای آن، مراحل انجام آن و همچنین هزینه انجام این ایمپلنت با شما در میان بگذاریم.
ایمپلنت یک روزه چیست و هزینه آن چقدر است؟

ایمپلنت چیست؟

دندان افراد ممکن است به دلایل مختلف از جمله کهولت سن، پوسیدگی دندان و یا شکستگی از بین برود. در این مواقع بهترین روش برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته، کاشت دندان و یا ایمپلنت می‌باشد. اگرچه ممکن است ایمپلنت‌های دندان مقاومت دندان‌های اصلی را نداشته باشند، اما می‌توان گفت بهترین گزینه برای پر کردن جای خالی دندان‌های از بین رفته به حساب می‌آیند.
در این روش درمانی پیچ کوچکی از جنس تیتانیوم داخل استخوان فک فرد قرار می‌گیرد و روی پیچ تاج دندانی قرار می‌گیرد که ظاهری کاملا مشابه دندان‌های اصلی دارد. به پیچ و یا همان قسمت پایینی ایمپلنت، فیکسچر گفته می‌شود و قسمت تاج دندان اباتمنت نام دارد.
از آن جایی که در کاشت دندان به روش ایمپلنت، لازم است برای مدتی فیکسچر، داخل دهان بماند تا با استخوان فک فرد متصل شده و جوش بخورد، این روش درمانی بسیار زمان‌بر به حساب می‌آید. معمولا بین ۴ الی ۹ ماه طول می‌کشد تا نتیجه نهایی از این روش حاصل شود، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از ایمپلنت یک روزه کمک بگیرند. ایمپلنت‌های فوری و یک روزه توانسته‌اند به خوبی مشکل زمان‌بر بودن ایمپلنت‌های سنتی را رفع نمایند و مورد توجه افراد قرار گیرند. در ادامه بیشتر به معرفی ایمپلنت یک روزه دندان پرداخته‌ایم.

ایمپلنت یک روزه چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، کاشت دندان به روش ایمپلنت بسیار زمان‌بر می‌باشد و از همین رو بسیاری از افراد به ایمپلنت یک روزه دندان روی می‌آورند. حال شاید برایتان سوال پیش آید که آیا واقعا ممکن است ایمپلنت در یک روز انجام شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله. در این روش پس از قرار گرفتن فیکسچر داخل استخوان فک فرد، تاج دندانی موقتی در همان روز و بلافاصله روی دندان قرار می‌گیرد تا زمانی که پایه ایمپلنت به خوبی با استخوان فک بیمار جوش خورده و به یکدیگر متصل شوند.
پایه‌های ایمپلنت بسیار مقاوم و مستحکم می‌باشند تا جایی که می‌توانیم آن‌ها را مشابه ریشه‌های دندان اصلی بیمار تلقی کنیم. در ایمپلنت یک روزه، پس از قرار گرفتن این پایه داخل استخوان فک بیمار، نیازی نیست بیمار تا ۴ الی ۹ ماه بدون دندان باشد تا تاج دندان اصلی او آماده شود. به همین خاطر نیز روش ایمپلنت یک روزه از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است.
ایمپلنت یک روزه چیست و هزینه آن چقدر است؟
این که آیا شما گزینه مناسبی برای انجام ایمپلنت دندان هستید یا خیر باید پس از انجام معاینات توسط دندانپزشک انجام شود. به طور کلی می‌توان گفت که هر فردی با تراکم استخوان کافی و بافت دهان و دندان سالم، می‌تواند کاندید بسیار خوبی برای انجام ایمپلنت یک روزه دندان باشد.
مراقبت از دندان‌ها پس از انجام ایمپلنت یک روزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همچنین اگر عادت دندان قروچه دارید، بهتر است برای درمان آن اقدام نمایید تا دندان قروچه به ایمپلنت‌های دندانی شما آسیب نرساند.

مزایای ایمپلنت یک روزه دندان

بدیهی است که این روش درمانی برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته از مزایای بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. یکی ازاصلی‌ترین مزایای ایمپلنت یک روزه دندان این است که در این روش دندان از دست رفته فرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن جایگزین می‌شود و جای خالی دندان نمی‌تواند موجب کمتر شدن زیبایی لبخند و یا دهان افراد شود. برخی دیگر از مزایای ایمپلنت دندان یک روزه به شرح زیر می‌باشند:
  • ایمپلنت یک روزه دندان از جایگزین شدن سایر دندان‌های شما به جای دندان‌های از دست رفته جلوگیری می‌کند.
  • ایمپلنت دندان دارای طول عمر بسیار زیادی نسبت به سایر روش‌های درمانی برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته می‌باشد.
  • در صورتی که ایمپلنت شما با مشکلی مواجه شود، امکان جایگزینی آن وجود دارد.
  • پس از جایگذاری ایمپلنت یک روزه امکان تحلیل استخوان فک از بین می‌رود.
  • قدرت تکلم و جویدن غذا بلافاصله به بیمار بازمی‌گردد.
  • راحتی و کاربرد ایمپلنت یک روزه دندان بسیار بالاست.
البته لازم به ذکر است که ایمپلنت‌های فوری و یک روزه، اگرچه مزایای بسیار زیادی دارند، اما با معایبی نیز روبه‌رو هستند. به طور مثال می‌توان گفت که هزینه این ایمپلنت از ایمپلنت‌های سنتی و معمولی بیشتر است. اما لازم است بدانید که مزایای این روش به مراتب بیشتر و چشمگیر‌تر از معایب آن است و به همین خاطر پیشنهاد ما این است که اگر قصد کاشت دندان به روش ایمپلنت در مدت زمانی کوتاه را دارید، از روش ایمپلنت یک روزه کمک بگیرید.

مراحل انجام ایمپلنت یک روزه دندان

ابتدا لازم است از فک شما عکس رادیوگرافی گرفته شود و همچنین تراکم، عرض و ارتفاع استخوان شما به درستی و دقیق توسط دندانپزشک متخصص، مشخص شود. پس از اینکه امکان بهره‌مندی از روش ایمپلنت یک روزه تایید شد، باید پایه ایمپلنت یا همان فیکسچر داخل استخوان فک بیمار قرار گیرد تا به خوبی به استخوان جوش بخورد. برای جوش خوردن استوان و فیکسچر زمانی حدود ۴ الی ۹ ماه نیاز است.
ایمپلنت یک روزه چیست و هزینه آن چقدر است؟
از آن جاییکه مدت زمان جوش خوردن فیکسچر و استخوان فک زمان‌بر است، در همان روز قرار گرفتن فیکسچر داخل فک، تاج دندانی به صورت موقتی برای دندان فرد ساخته شده و روی پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد. پس از جوش خوردن استخوان فک و فیکسچر، تاج دندان دائمی روی آن قرار خواهد گرفت.
به نوعی می‌توان گفت اصلی‌ترین تفاوت ایمپلنت‌های یک روزه با ایمپلنت سنتی و معمولی در همین است که در ایمپلنت‌های یک روزه تاج دندانی موقت روی پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد و فرد در مدت زمانی که فیکسچر به استخوان فک متصل می‌شود، بدون دندان نخواهد ماند.
لازم به ذکر است که اگر میزان تراکم، عرض و ارتفاع استخوان کم باشد، ممکن است فرد نیاز به انجام عمل پیوند استخوان پیش از انجام ایمپلنت یک روزه داشته باشد.

هزینه انجام ایمپلنت یک روزه دندان

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، هزینه ایمپلنت یک روزه از ایمپلنت‌های سنتی بیشتر است، اما در عین حال کارایی بیشتری نیز دارد. ممکن است افرادی غیر متخصص و یا کسانی که تخصص کمتری در زمینه ایمپلنت دارند، این جراحی را با هزینه‌های کم نیز انجام دهند، اما بهتر است بدانید که ایمپلنت دندان یکی از جراحی‌های حساس دندان به حساب می‌آید و بهتر است برای انجام آن از متخصص ایمپلنت کمک بگیرید.
از سویی جنس ایمپلنت نیز می‌تواند بر قیمت آن تاثیرگذار باشد. برای تعیین قیمت مشخص و واحد ایمپلنت دندان باید ابتدا به متخصصی در این زمینه مراجعه نمایید تا متخصص پس از معاینه شما و بررسی وضعیت فک و دندان شما، بهترین روش را به شما پیشنهاد داده و هزینه آن را به شما در میان بگذارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد