hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > طرح مطالعه و بررسی گویش ها و لهجه های بومی سه شهرستان استان 70 درصد پیشرفت دارد

طرح مطالعه و بررسی گویش ها و لهجه های بومی سه شهرستان استان 70 درصد پیشرفت دارد

پژوهشگر زبان شناس از پیشرفت 70 درصدی طرح مطالعه و بررسی گویش ها و لهجه های بومی شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مرضیه صناعتی همزمان با هفته |زوهش در گفت و گویی اظهار داشت: این پزوهش با دو هدف اصلی شناسایی گویش ها و لهجه ها و نیز پیشگیری از زوال آن و ثبت داده های انسان شناختی و جامعه شناسی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: با استفاده از اطلاعات زبان‌شناختی از قبیل اطلاعات آوایی، صرفی و نحوی می ­توان به گویش های مناطق مختلف و در این پژوهش استان سمنان دست یافت و از زوال آنها پیشگیری کرد یا روند آن را کند کرد.

صناعی افزود: در این طرح همچنین با دستیابی به اطلاعات منطقه‌ای و قومی می‌توان داده‌های انسان‌شناختی و جامعه‌شناسی زبان را ثبت کرد.

این پژوهشگر زمان لازم برای اجرای این پژوهش را 0 ماه بیان کرد و اظهار داشت: طرح مطالعه و بررسی گویش‌ها و لهجه های بومی سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه در استان سمنان تا پایان سال 99 نتایج آن مشخص خواهد شد.

 

این طرح پژوهشی با توجه به اهمیت آن برای مراکز دانشگاهی، موسسات پژوهشی، ادبا و شاعران، زبان شناسان، دانشجوها و گویشوران قابل استفاده است.

مرضیه صناعی پژوهشگر طرح مذکور مدیر تحصیلات تکمیلی، استادیار رشته زبان شناسی از پژوهشکده زبانشناسی، کتیبه ها و متون و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد