hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > استان سمنان میزبان ۱۵۷ شهید گمنام دفاع مقدس است

استان سمنان میزبان ۱۵۷ شهید گمنام دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان بابیان اینکه این استان میزبان ۱۵۷ شهید دفاع مقدس است، گفت: طی دی‌ماه سال جاری شش شهید گمنام دیگر در استان تشییع می‌شود.

سرهنگ محمد سلامی در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود در سمنان با اشاره به اینکه درمجموع پیکر ۱۵۷ شهید گمنام دفاع مقدس در ۵۱ یادمان این استان دفن شده است، اظهار داشت: در دی‌ماه سال جاری شش شهید گمنام دفاع مقدس نیز در این استان تشییع خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه پیکر مطهر شهدا از روز چهارشنبه مورخ ۱۰ دی‌ماه وارد استان خواهند شد، افزود: مراسم استقبال رسمی از پیکر شهدا روز شنبه ۱۳ دی‌ماه از مرکز فرهنگی دفاع مقدس انجام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بابیان اینکه آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اقامه نماز بر پیکر این شهیدان را بر عهده دارد، تصریح کرد: پیکر این شهدا در شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر، شاهرود و دامغان روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه تشیع می‌شوند.

سلامی با تأکید بر اینکه مراسم استقبال از این شهدا هم‌زمان با نخستین سالروز شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی» در سطح استان آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که مراسم تشییع پیکر این شهیدان مصادف با سالروز شهادت شهید شاخص و مدافع حرم استان سمنان حاج «حسن شاطری» و همچنین چهلمین روز شهادت «محسن فخری زاده» خواهد بود.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و محدودیت‌های موجود افزود: مراسم تشییع به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود و تنها با حضور تعداد محدودی از مسئولان و خانواده شهدا مراسم تشییع برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان بابیان اینکه دو جوان ۱۹ ساله از شهدا عملیات کربلای پنج‌در منطقه شلمچه و عملیات والفجر چهار در پنجوین عراق از شهدای گم نامی هستند که در استان تشییع می‌شوند، گفت: دو جوان ۲۰ ساله از شهدای عملیات والفجر یک در منطقه فکه و عملیات رمضان در منطقه شرق بصره، یک جوان ۲۱ ساله از شهدای عملیات والفجر چهاردر منطقه پنجوین عراق و نیز یک جوان ۲۲ ساله از شهدای عملیات کربلای پنج‌در جزیره ام الرصاص عراق از دیگر شهدای گم نامی هستند که میزبان آنان خواهیم بود.

سلامی از تقدیم سه هزار شهید استان سمنان در دفاع مقدس خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی در نسل جدید این انقلاب به‌عنوان رویکرد مهم و محوری در سطح استان دنبال می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد