hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > اجرای ۱۹۲۵ هکتار بیولوژیک و بیومکانیک درسطح مراتع

اجرای ۱۹۲۵ هکتار بیولوژیک و بیومکانیک درسطح مراتع

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در ۱۹۲۵ هکتار از مراتع استان سمنان عملیات بیولوژیک و بیومکانیک با اعتبار بیش از ۷ میلیارد در دست اجرا است.

سید ابوالفضل ولیئی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اعلام کرد: در1925هکتار از مراتع استان سمنان عملیات بیولوژیک و بیومکانیک با اعتبار 7 میلیاردو سیصد میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال 1399 در حال است.

او افزود: با توجه به فعالیت های انجام شده در زمینه توسعه و احیای رویشگاههای گیاهان دارویی از سنوات گذشته تاکنون در مراتع استان ، شاهد مشارکت خوب مرتعداران مراتع استان در زمینه توسعه،احیاء و بهره برداری از این گیاهان با ارزش دارویی و صنعتی بوده ایم که نقش مهمی در افزایش اشتغالزایی و درآمد و کاهش فشار چرای دام بر مراتع داشته است.

او در پایان ابراز داشت: به منظور تسریع در تحقق مدیریت پایدار و بهره برداری اصولی از مراتع و بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تمامی پروانه های چرای دام (پروانه های مرتعداری) که تا پایان سال ۹۸ صادر شده است باید حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ منجر به طرح مرتعداری مصوب و اجرایی شود و در غیر این صورت این پروانه ها فاقد اعتبار خواهند بود و نسبت به ابطال آنها اقدام خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد