hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هیچ آسیبی به درختان شهر کرج وارد نشده است

هیچ آسیبی به درختان شهر کرج وارد نشده است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در پی بارش اخیر برف هیچ آسیبی به درختان شهر کرج وارد نشده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اتمام عملیات برف تکانی درختان سطح شهر، اظهار کرد: عملیات برف تکانی درختان سطح شهر از ساعات اولیه آغاز بارش برف شروع و در چند مرحله انجام شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات بیشتر تمرکز روی درختان پهن برگی بود که خزان نکرده اند، افزود: چون احتمال آسیب یا سقوط درختانی که خزان نکرده و برف بر روی شاخه و برگهایشان نشسته زیاد است، برف تکانی این درختان را اولویت قرار دادیم.

رئیس سازمان سیما، منظرو فضای سبز شهری شهرداری کرج توضیح داد: بر این اساس عملیات برف تکانی درختان «توت کاکوزا» و «اقاقیای پیوندی» کاشته شده در سطح شهر در چند نوبت انجام شد.

بضاعتی پور اضافه کرد: در مرحله بعد عملیات برف تکانی درختان سوزنی برگ مثل سرو نقره ای و کاج هم انجام شد البته چون این درختان در فصل تابستان هرس شده بودند بارش برف مشکل ساز نشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا درختچه‌ها هم برف تکانی شده اند توضیح داد: هیچ درختچه ای نیاز به برف تکانی ندارد و سنگینی برف به آنها آسیبی وارد نمی‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظرو فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای نگهداری درختان پالم (نخل) گفت: این درختان مختص مناطق گرمسیری هستند و دمای زیر صفر را نمی توانند تحمل کنند به همین اطراف آنها را نایلون کشیده ایم تا سرمای هوا آسیبی به آنها وارد نکند.

بضاعتی پور افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته بارش اخیر برف هیچ آسیبی به درختان سطح شهر وارد نکرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد