hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از چند واحد تولیدی قم

بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از چند واحد تولیدی قم

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بازدید از چند واحد تولیدی در قم ابراز امیدواری کرد مردم در ماه های آینده خبرهای امیدوارکننده تری از صحنه تولید کشور بشنوند.                    
به گزارش رویداد ایران_قم،محمد نهاوندیان عصر امروز در حاشیه بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی در قم و در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: واحد فعال قطعه سازی خودرو در قم یکی از 22 واحد إحیا شده تولیدی قم در سال جاری است  که در سه سال اخیر و در جریان برنامه مقاومت اقتصادی در کشور توانسته است بخشی از نیاز خودروسازان را تأمین کند.
  وی در ادامه به واحد فعال دیگری در زمینه تولید چسب های صنعتی در قم اشاره و اضافه کرد: بر اساس گزارش ها، این واحد توانسته است بیش از 90 درصد نیاز داخلی به واردات محصولات مشابه را برطرف کند که باید گفت همه این دستاوردها، افتخارآفرین است.
  معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: این توفیقات در شرایطی به دست آمده که تحریم کنندگان به دنبال توقف اقتصاد کشور بوده اند، اما همت فعالان اقتصادی و حمایت های مسؤولان سبب افزایش امکان تولید ملی شده و حتی بخشی از این تولیدات، به صادرات نیز راه یافته اند.
  وی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضعیت تولید ملی در ماه های آینده تصریح کرد: البته واحدهای تولیدی و بازدید شده مشکلات مختلفی مانند تأمین سرمایه ثابت یا سرمایه در گردش نیز دارند که امید است با افزایش امکانات بانک صنعت و معدن برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، امکان پشتیبانی بهتری از این طرح های توسعه ای فراهم شود.
  نهاوندیان گفت: امیدواریم مردم در ماه های پیشِ رو، خبرهای امیدوارکننده تری از صحنه تولید کشور بشنوند.
  وی با بیان این که خوشبختانه در بخش های مولد اقتصادی یعنی بخش های صنعت و کشاورزی و از زمستان سال قبل، شاخص تولید به وضعیت مثبت رسیده است خاطرنشان کرد: بازدارندگی فعلی در بخش خدمات بویژه با توجه به شوک کرونا در کنار شوک تحریم ها و جنگ اقتصادی دیده می شود و البته خبر خوب این است که مجموع شاخص های اقتصادی در بخش تولید و خدمات و در تابستان سال جاری هم به وضعیت مثبت رسیده است.
  معاون رئیس جمهور افزود: خوشبختانه و در شرایطی که روند اقتصاد جهانی، وضعیتی نزولی دارد، اقتصاد ایران علائم مثبتی از خود نشان می دهد.
  نهاوندیان این امر را نشانه ای از هم افزایی داخلی اقتصاد ملی خواند و اذعان کرد: جایگزین سازی نیازهای وارداتی با تولید محصولات ملی در زنجیره تولید، نشانه دیگری از این هم افزایی است.
  وی با اشاره به ایجاد حلقه های به هم پیوسته توسط سیستم بانکی  برای تأمین مالی تولید داخلی تصریح کرد: طرح گام به عنوان مصوّبه شورای پول و اعتبار، مشوّق خوبی برای فعالان اقتصادی است.
  معاون اقتصادی رئیس جمهور تأکید کرد: البته عملکرد این طرح به دلیل عدم اطلاع کافی فعالان اقتصادی از آن، وضعیت مطلوبی را نشان نمی دهد و از این رو باید باز هم از فعالان اقتصادی دعوت کرد تا از خدمات این طرح مصوّب در شورای پول و اعتبار کشور بهره مند شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد