hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > آغازاجرای عملیات کنترل هرز آب در ۱۰۰ هکتار از عرصه های بیابانی شهرستان سمنان

آغازاجرای عملیات کنترل هرز آب در ۱۰۰ هکتار از عرصه های بیابانی شهرستان سمنان

معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از آغاز اجرای عملیات کنترل هرزآب در عرصه های بیابانی شهرستان سمنان در سطح 100هکتار همزمان با روز جهانی خاک خبر داد.

معصومه منظمی گفت: خاک به عنوان بستر و جز لاینفک طبیعت بوده و دارای نقش های متعددی از جمله نگهدارنده یک چهارم از کل تنوع زیستی جهان، پایه و اساس پوشش گیاهی برای کشت و مدیریت برای تامین غذا ، فیبر، سوخت و محصولات دارويي بشمار می رود و با توجه به غیر قابل تجدید بودن و نقش های متعدد و حیاتی خاک در طبیعت، حفظ آن برای آینده پايدار و امنيت غذايي ضروري است. از این رو هر ساله ۵ دسامبر مصادف با ۱۴ اذر به عنوان روز جهانی خاک گرامی داشته می گردد. با توجه به اهمیت حفاظت از خاک هر سال شعاری برای این روز در نظر گرفته می شود که امسال «خاک را زنده نگه دارید، از تنوع‌زیستی خاک محافظت کنید» تعیین شده، هدف همه این شعارها افزایش آگاهی مردم و دولت‌ها در مورد اثرات سوء ناشی از فرسایش خاک است.

وی در ادامه افزود: از جمله پروژه های منابع طبیعی در راستای حفاظت از خاک می توان از پروژه های کنترل هرزآب و بذرپاشی در مناطق بیابانی نام برد. بدین منظور پروژه کنترل هرزآب در ۱۰۰ هکتار جنوب حاجی آباد اعلا شهرستان سمنان و با استفاده از گونه های تاغ وآتریپلکس، اشنیان و قیچ با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی سال ۱۳۹۹ اجرا می گردد.

منظمی ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه این منطقه فاقد پوشش گیاهی است این پروژه در مدیریت آبهای سطحی موثر بوده و موجب افزایش پوشش گیاهی و حفاظت خاک در منطقه گردد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد