hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > "آمل" بدترین شهرستان در وضعیت کنترل کرونا در مازندران

"آمل" بدترین شهرستان در وضعیت کنترل کرونا در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آمل در زمینه درمان بیماران وضعیت خوبی دارد اما در کنترل بیماری دچار بدترین وضعیت در استان است.
سید عباس موسوی در جلسه ستاد کرونا شهرستان آمل با بیان اینکه هدف ما محدود کردن زندگی مردم نیست، گفت: امنیت و سلامت مهمترین نعمت های هر جامعه هستند و این بیماری بلایی سر دنیا آورد که اگر به پروتکل های بهداشتی توجه نشود همه را درگیر و این نعمات الهی را به خطر می اندازد.
وی با بیان اینکه درحالی که کشور درگیر پیک سوم بیماری شده  اما استان مازندران همچنان درگیر پیک دوم است، افزود: رنگ بندی شهرها از اختیارات استانی نیست بلکه بر اساس مصوبه ستاد ملی است که با افزایش تعداد بیماران به سمت رنگ تیره تر می رود.
موسوی به وضعیت شهرستان آمل اشاره کرد و ادامه داد: این شهرستان در زمینه درمان بیماران وضعیت خوبی دارد اما در کنترل بیماری دچار بدترین وضعیت در استان است و با ادامه این وضعیت اگر وارد پیک جدید شویم معلوم نیست چه فردی پاسخگو خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: در شهرستان آمل تجمعات خانوادگی، تردد در خیابان ها و بازار زیاد است که برای کاهش تعداد بیماران باید این مسئله را مدیریت کرد.
وی با تاکید مجدد اینکه شهرستان آمل وضعیت مناسبی ندارد، گفت: طی یک ماه گذشته شهرستان آمل بالاترین میزان بستری استان حتی نسبت به قائمشهر که مرکز ارجاع بیماران استان است، را دارد.
موسوی با بیان اینکه استفاده درست از ماسک می تواند در کاهش تعداد مبتلایان موثر باشد تاکید کرد: در صورتی که ۹۵ درصد مردم از ماسک استفاده کنند این آمار کاهش پیدا کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به وجود تهویه مناسب در اماکن عمومی بعنوان عاملی مهم در جلوگیری از انتشار ویروس اشاره کرد و خواستار توجه جدی به این مسئله شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد