hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > سردار؛ خودی نشان داد!

سردار؛ خودی نشان داد!

تیم ملی فوتبال ایران که برای دیدار دوستانه روز سه‌شنبه‌اش برابر بولیوی آماده می‌شود، دیروز یک جلسه تمرینی دیگر را در زمین اصلی ورزشگاه آزادی پشت سر گذاشت. در تمرین روز جمعه، منهای مرتضی پورعلی گنجی که طبق اعلام پزشکان 2 ماه از میدان دور خواهد بود  و با عصا در محل تمرین حاضر شد، همه نفرات شرکت کردند و رامین رضاییان با وجود عدم دعوت یک بار دیگر کنار سایرین به تمرین پرداخت!
تیم ملی فوتبال ایران که برای دیدار دوستانه روز سه‌شنبه‌اش برابر بولیوی آماده می‌شود، دیروز یک جلسه تمرینی دیگر را در زمین اصلی ورزشگاه آزادی پشت سر گذاشت. در تمرین روز جمعه، منهای مرتضی پورعلی گنجی که طبق اعلام پزشکان 2 ماه از میدان دور خواهد بود  و با عصا در محل تمرین حاضر شد، همه نفرات شرکت کردند و رامین رضاییان با وجود عدم دعوت یک بار دیگر کنار سایرین به تمرین پرداخت!
در ابتدا نفرات ملی‌پوش به دو گروه آبی و سفید تقسیم شدند و بدن‌ها را گرم کرده و آماده بازی درون تیمی شدند. این در حالی بود که مسعود شجاعی، مهدی قلی‌زاده، آرمین سهرابیان و رضاییان به طور جداگانه گرم کردند تا به عنوان نفرات تعویضی از آنها استفاده شود. تیم سفیدپوش را علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، سید مجید حسینی، روزبه چشمی، صادق محرمی، وحید امیری، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، مهدی ترابی و سردار آزمون تشکیل داده بودند و برای تیم آبی هم، امیر عابدزاده، محمدرضا خانزاده، پژمان منتظری، وریا غفوری، احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه، علی کریمی، مهدی طارمی، امید ابراهیمی و کریم انصاری‌فرد به میدان آمدند. داوری مسابقه را اوسیانو کروز دستیار کی‌روش برعهده داشت و مارکار آقاجانیان و میک مک درموت هم کمک داوران این دیدار شدند. در نیمه اول جهانبخش فرصت‌های زیادی را به دست آورد اما بیرانوند سد راه او شد و این دروازه‌بان فقط یک بار روی ضربه سر دژاگه که به محمدی هم برخورد کرد، تسلیم شد. در آن سوی میدان، تیم سفید هم توسط آزمون گلزنی و عابدزاده را مقهور کرد. در نیمه دوم نفرات تعویضی وارد میدان شدند و شجاعی، رضاییان و سهرابیان در ترکیب آبی‌ها قرار گرفتند و قلی‌زاده جزو تیم سپیدپوش شد و دروازه‌بان‌ها هم تغییر یافتند. به این ترتیب که سید حسین حسینی به جای عابدزاده در دروازه تیم آبی و محمد رشید مظاهری به جای بیرانوند درون دروازه تیم سفید قرار گرفتند. بازی در این نیمه، پایاپای بود اما سردار آزمون در یک صحنه روی اشتباه شجاعی با حسینی تک به تک شد و با زدن دومین گل خودش و تیم سفید، برد 1-2 آنها را رقم زد. درخشش آزمون نشان داد او که بعد از مسائل جام جهانی 2018 چند ماهی از تیم ملی دور مانده بود، برای جبران مافات آماده و مصمم است و می خواهد باز هم خود را ثابت کند.
 دیدار گرم کی‌روش و عنایتی
کارلوس کی‌روش، سرمربی ایران در جریان این بازی به روی سکوها رفت تا مسابقه را از بالا و با دقت بیشتری ببیند. او در همان لحظات با رضا عنایتی، مهاجم اسبق تیم ملی که برای تماشای تمرین تیم ملی به ورزشگاه آزادی آمده بود، رو در رو شد و ملاقات گرمی بین آنها شکل گرفت و یکدیگر را در آغوش گرفتند. پورعلی گنجی هم با میگوئل دستیار جدید کی‌روش تمریناتی سبک و کششی را به انجام رساند. اینها تمرین و مسابقه درون تیمی، حاصل یکی از فیفا دی های از دست رفته  بود که کی روش برنامه آن را چید.
 قدوس: بازی کردنم به کی‌روش بستگی دارد
دیروز هم شماری از ملی‌پوشان به انتخاب کی‌روش با خبرنگاران مصاحبه کردند تا از فضای تیم ملی و خواسته‌های آن بگویند. سامان قدوس که امسال حضوری خوش در تیم تازه‌اش- امیان فرانسه- داشته است، ابراز امیدواری کرد تیم ملی قهرمان جام ملت‌های آسیا شود. وی گفت: ‌«تمرینات خوبی را پشت سر می‌گذاریم و بازی مفید با بولیوی هم در پیش است. مصمم هستم همان نمایشی را برای تیم ملی ارائه کنم که در این فصل برای امیان ارائه داده‌ام.»
وی ادامه داد:« اینکه اخیراً از سوی مردم به عنوان شانس‌دار اول گلزنی در تیم ملی انتخاب شده‌ام، از نظر من اهمیت کمتری در قیاس با پیروزی‌های تیم ملی دارد و اینکه در جام ملت‌ها چقدر در ترکیب ایران مورد استفاده قرار می‌گیرم، به نظرات کی‌روش بستگی دارد و در این مورد از او بپرسید.»
 کریمی: تیم‌های امریکای جنوبی قدرتمند هستند
علی کریمی، هافبک استقلالی تیم ملی نیز از این که تیم ملی یک بازی تدارکاتی را از دست داده، انتقاد کرد: «یک بازی فیفادی را از دست دادیم اما دیدار با بولیوی در پیش است و تیم‌های امریکای جنوبی همیشه قوی هستند. مشکل مصدومیت من نیز رفع شده و کلاً در تیمی که کی‌روش ساخته، این گونه مسائل حل شده است و هر کس آماده‌تر باشد، به میدان گسیل می‌شود.»
 محرمی: کاش رقبای تدارکاتی قوی‌تری داشتیم
صادق محرمی، مدافع راست دیناموزاگرب هم این صحبت ها را مطرح کرد: «بعد از چند روز تمرین در اردو، شرایط بهتری پیدا کرده‌ایم و امیدواریم هواداران در روز دیدار با بولیوی به ورزشگاه بیایند و به ما یاری برسانند. شخصاً کار سختی را پیش رو دارم زیرا این فقط دومین مرتبه حضورم در اردوهای ملی است و نفرات هم‌پست من نیز قوی هستند. در چنین شرایطی کاش رقبای تدارکاتی ما هم قوی‌تر از بولیوی بودند.»
 جهانبخش و منتظری چه گفتند؟
گفتنی است در حاشیه تمرین روز پنجشنبه هم دو بازیکن دیگر تیم ملی صحبت کردند که علیرضا جهانبخش یکی از آنها بود. این وینگر تیم ملی گفت: «یک اردو به اردوی اصلی مانده. امیدوارم دیدار با بولیوی برای تیم مؤثر باشد. هر چه بازی دوستانه بیشتر باشد، محک‌ بهتری می‌خوریم.» پژمان منتظری مدافع تیم ملی هم گفت: «متأسفانه فیفا دی اول را طبق معمول از دست دادیم. نگاه ما به بازی با بولیوی مثبت است و امیدواریم از این بازی نهایت استفاده را ببریم.» وی به این سؤال که چگونه عراق با برزیل می‌تواند بازی کند ولی ما نمی‌توانیم، چنین پاسخ داد: «همه ما از شرایط اقتصادی کشور آگاه هستیم و اگر من بخواهم درباره‌اش صحبت کنم، خسته کننده می‌شود. به نظر من در بازی دوستانه ما می‌توانستیم بهتر کار کنیم. البته تمام این مسأله به شرایط اقتصادی برنمی‌گردد. این روزها دارد می‌گذرد و ما فرصت را برای عملکرد خوب در جام ملت‌ها از دست می‌دهیم و بدتر از آن هیچ نگرانی وجود ندارد.»
تیم ملی با ونزوئلا و ترینیداد بازی می‌کند
مارکار آقاجانیان، دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش گفت تیم ملی فوتبال ایران بزودی دو دیدار تدارکاتی برابر تیم‌های ونزوئلا و ترینیدادو توباگو انجام می‌دهد و زمان برگزاری آنها ماه آینده میلادی است. ونزوئلا پیش‌تر هم یک بار با ایران بازی کرده و 0-1 مغلوب شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد