hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کردستان| عرضه 85 هزار عنوان کتاب در هشتمین نمایشگاه کتاب کردستان

کردستان| عرضه 85 هزار عنوان کتاب در هشتمین نمایشگاه کتاب کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از عرضه ٨٥ هزار عنوان کتاب از ٣٦٢ ناشر داخلی و ٥٢ ناشر بین‌المللی در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانی خبر داد.


جلال قلعه شاخانی در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان، اظهار داشت: این دوره از نمایشگاه کتاب استانی با شرکت ٣٦٢ ناشر و نمایندگی داخلی شامل ١٩٥ ناشر مستقل، ١٥٧ ناشر نمایندگی، ١٠ ناشر استانی و ٥٢ ناشر لاتین برپا شد.

او به تعداد عناوین کتاب‌های این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استان کردستان ٧٣ هزار و ٥٠٠ عنوان کتاب از ناشران داخلی، هشت هزار و ٤٠٠ عنوان کتاب از ناشران بین‌الملل و دو هزار و ۸۰۰ عنوان کتاب از ناشران اقلیم کردستان عراق عرضه و در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، بابیان اینکه وجود کتاب‌های دانشگاهی ازجمله ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه کتاب استان کردستان است، ادامه داد: تلاش شده است این دوره از نمایشگاه کتاب استانی دربردارنده تازه‌های نشر و جوابگوی نیاز مخاطبان باشد.

قلعه شاخانی برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ کتاب را ازجمله اقدامات مهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه و امکان دسترسی آسان به کتاب عنوان کرد و یادآور شد: نمایشگاه‌های کتاب از اوایل دهه هفتاد تاکنون دنبال می‌شود و اولین نمایشگاه کتاب کردستان در سال ٧٩ در شهر سنندج دایر شد.

او تسهیل در دستیابی آسان به تازه‌های نشر، عرضه کتاب‌های ناشران در یک فضا و مکان واحد، تبلیغ و رونمایی از کتاب‌های جدید، تعامل ناشران استان‌های سراسر کشور با یکدیگر، نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه نشر و حمایت از مؤلفان و ناشران بومی، ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، بالا بردن سطح آگاهی و دانش جامعه، توسعه فرهنگی، موج‌آفرینی در حوزه فرهنگ و هنر، تشویق و ترغیب عامه مردم به فعالیت‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و ارتباط مستقیم ناشران با مردم توزیع مناسب و متوازن و متعادل کتاب در سطح کشور در راستای برقراری عدالت فرهنگی را ازجمله اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به بعد بین‌المللی این دوره از نمایشگاه کتاب کردستان نیز اشاره کرد و بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده ناشران کشورهای هم‌جوار همچون افغانستان، سوریه، لبنان، مصر و اقلیم کردستان عراق در هشتمین نمایشگاه کتاب کردستان حضور یافته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به رونمایی از هفت عنوان کتاب در نمایشگاه نیز اظهار داشت: کتاب‌های تاریخچه آموزش‌وپرورش کامیاران، آموزش صدا شناسی و ترجمه، نمودار بندی و خلاصه قطری الندی و بل الصدی، کتاب کار ریاضی و فارسی اول دبستان، کتاب کانی شفا، کتاب شیوازیکی زانستیانه به ره و زانستی ئایور قه دا و کتاب دل له ویژه کوردیدا ازجمله کتاب‌های هستند که در این نمایشگاه رونمایی می‌شوند. گفتنی است هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان با حضور ۴۱۲ ناشر داخلی و خارجی برپاشده و ۳٦٢ ناشر و نمایندگی داخلی شامل ١٩٥ ناشر مستقل، ١٥٧ ناشر نمایندگی، ١٠ ناشر استانی و ٥٢ ناشر لاتین در این نمایشگاه شرکت دارند و ناشران حاضر در این نمایشگاه در قالب ٢٣٠ غرفه ساماندهی شده‌اند که ٢٠٥ غرفه برای ناشران خارج از استان و ٢٥ غرفه نیز برای ناشران استانی اختصاص‌یافته است.

همچنین لازم به ذکر است کتاب‌های به نمایش گذاشته‌شده در این نمایشگاه با حداقل ٣٠ درصد تخفیف که ٢٠ درصد آن از طریق بن‌های خرید کتاب و ۱٠ درصد تخفیف از سوی ناشران حاضر در نمایشگاه در نظر گرفته‌شده به علاقه‌مندان به عرصه کتاب و کتاب‌خوانی عرضه می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد