hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > سازمان ثبت احوال: دخل و تصرفی در ثبت تاریخ تولد نوزادان نداریم

سازمان ثبت احوال: دخل و تصرفی در ثبت تاریخ تولد نوزادان نداریم

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: سیستم ثبت به صورت الکترونیکی طراحی شده است به همین دلیل این سازمان نمی‌تواند گواهی را نگه ‌دارد و هر کسی هر روز و هر ساعتی به این سازمان مراجعه کرده باشد ولادت نوزاد بر اساس گواهی، صادر خواهد شد.
سیف الله ابوترابی ؛ با اشاره به تعداد ولادت‌های ثبت شده در تاریخ‌های رند در سال‌های قبل اظهار کرد: به عنوان مثال در تاریخ 88/8/8 شاهد ثبت 4 هزار و  195 نوزاد بوده‌ایم که از این تعداد 2 هزار 177 نوزاد پسر و 2 هزار و 18 نوزاد دختر در تاریخ اشاره شده به ثبت رسیده است.
وی تصریح کرد: در مقایسه‌ای که در این تاریخ نسبت به یک روز جلوتر ( 88/8/7 ) انجام شده است شاهد ثبت 3 هزار و 398 نوزاد در 88/8/7 بوده‌ایم که یک هزار و 743 نوزاد پسر و یک هزار و 655 نوزاد دختر بوده‌ایم. همچنین در تاریخ 88/8/9 هم شاهد 3 هزار 640 نوزاد بوده‌ایم که از این تعداد یک هزار و 876 نوزاد دختر و یک هزار و 764 نوزاد پسر به ثبت رسیده است که این  آمار خیلی تفاوتی بین روز قبل و بعد با تاریخ 88/8/8 نداشته است و شاید حدود 600 تا 700 آمار باشد که در تاریخ 88/8/8 بر اساس گواهی بیمارستان اقدام به ثبت تولد 4 هزار 195 نوزاد در سازمان ثبت شده است.
ابوترابی ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور در امر ثبت روز تولد رُند دخیل نیست شاید برای تاریخ صدور شناسنامه بتوانیم این کار را انجا بدهیم که همین ایام که تاریخ 99/9/9 در پیش رو داریم و عزیزانی که فرزندانشان متولد می‌شوند شاید بخواهند در روز 99/9/9 تاریخ صدور شناسنامه‌شان باشد که این کار شدنی است اما تاریخ تولد صرفاً بر اساس گواهی بیمارستان انجام می‌شود.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: سیستم ثبت به صورت الکترونیکی طراحی شده است و به همین دلیل سازمان ثبت احوال نمی‌تواند گواهی را نگه دارد و هر کسی هر روز و هر ساعتی به ثبت احوال مراجعه کند تاریخ ولادت نوزاد بر اساس گواهی صادره از سوی بیمارستان، مراکز درمانی و ماماهایی که رسماً از سوی وزارت بهداشت معرفی شده باشند و کارشان انجام نظارت  بر زایمان فرد باشد که اجازه صدور گواهی دارند صادر خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد