hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > اولین جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران فراخوان داد

اولین جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران فراخوان داد


اولین جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران به همت شهرداری سمنان و با حمایت رسانه‌ای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رویداد ایران ،شهردار سمنان روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران گفت: در راستای تحقق برنامه‌های «سمنان شهر دوستدار کودک» کودکان سراسر کشور می‌توانند آثار مختلف خود را در حوزه نقالی به دبیرخانه این جشنواره در شهرداری سمنان ارسال کنند.

سید محمد ناظم‌رضوی ادامه داد: با توجه به استقبال خانواده‌ها و کودکان از نقالی با موضوعات فرهنگی و آیینی کشور و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و ادبی کشور در سال‌های اخیر، مقرر شد جشنواره ملی نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران به همت اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان برگزار شود.

وی افزود: امید است با استقبال فراگیر از این جشنواره در کشور، بتوان جشنواره‌ را در سال‌های آتی نیز ادامه داد.

شهردار سمنان بیان کرد: همچنین اولین جشنوراه ملی عکس شهریاران با موضوع کودک نیز در سه حوزه تجربی، حرفه‌ای و شهرداری‌ها برگزار می‌شود.

ناظم‌رضوی تصریح کرد: جشنواره ملی عکس شهریاران نیز ظرفیتی برای پرداختن کاربردی و هدفمند به حوزه کودک است که با استقبال هنرمندان این عرصه برگزار می‌شود.

وی افزود: در شهر سمنان بیش از ۸۰ برنامه مختلف در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی و خدمات شهری اخیرا در در حوزه کودک رقم خورده است.

ناظم‌رضوی گفت: برخی از برنامه‌های دوستدار کودک، در حوزه فراتر از شهر سمنان اجرا می‌شود و امید است در آینده استان سمنان به عنوان استان دوستدار کودک معرفی شود.

شهردار سمنان ابراز داشت: سامانه الکترونیکی کودکان سمنان در فضای مجازی آماده ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف به خانواده‌ها است و کودکان سمنانی از ابتدای تولد با ثبت نام در این سامانه دارای درگاه و به صورت مداوم رصد می‌شوند و مشاوره‌های مختلف از نظر سلامت ، روانشناسی و کلیه خدمات مورد نیاز دریافت می‌کنند.

شرایط و نحوه حضور در جشنواره ملی نقالی

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان نیز ابراز داشت: جشنواره ملی نقالی کودکان راه ابریشم ایران، با حمایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم، اداره کل آموزش و پرورش استان، آموزشگاه هنرهای نمایشی مبارک و حمایت رسانه‌ای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان برگزار می‌شود.

سمانه محمدیان ادامه داد: این جشنواره با محورهای مختلف از جمله حماسه‌های ملی و مذهبی، حکایات اخلاقی، آموزش‌های شهروندی، و معرفی فضاهای تاریخی و دیدنی شهری و ضربی خوانی عید نوروز در شهر من، در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: شیوه‌های اجرایی به صورت نقالی و شاهنامه خوانی با تکیه بر شیوه‌های کهن و آیینی، نقالی در گویش‌های محلی ایران و نقالی با رویکرد نوین است.

محمدیان گفت: متقاضیان می‌توانند آثار خود را به صورت فایل صوتی تصویری به مدت حداقل ۵ و حداکثر ۱۰ دقیقه با حجم حداکثر ۱۰۰ مگابایت و کیفیت مطلوب ارسال کنند و ارسال اثر ترکیبی (موسیقی و نماهنگ) نیز پذیرفته می‌شود.

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق فضای مجازی به شماره‌ ۰۹۳۶۹۹۲۳۲۰۰ ارسال کنند.

وی بیان کرد: کودکان ۵ تا ۱۱ ساله و نوجوانان ۱۱ تا ۱۵ ساله می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنوراه ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار از ۴ آذر تا ۲۵ بهمن ۹۹ و تاریخ برگزاری  اختتامیه جشنواره ۷ اسفند ۹۹ است.

ابتدای تیر ۹۹ پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،  پیرو جلسه کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در سیزدهم خرداد در وزارت کشور و در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضی پایلوت شهر دوستدار کودک، ۱۲ شهر را بر اساس ارزیابی عملکرد به عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب و اعلام کرد که سمنان یکی از آنها بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد