hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > توقیف خودروها با پلاک مخدوش تا پایان محدودیت ها در کرمانشاه

توقیف خودروها با پلاک مخدوش تا پایان محدودیت ها در کرمانشاه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: مخدوش کردن پلاک‌های وسیله نقلیه جرم محسوب می‌شود و وسیله نقلیه تا پایان محدودیت کرونا توقیف خواهد شد.
فضل الله شیری صبح امروزاظهار کرد: در بررسی میدانی متأسفانه مشاهده می‌شود برخی از رانندگان، یا بدون پلاک یا تک پلاک و یا اقدام به ناخوانا کردن پلاک به صورت جعل، پوشاندن پلاک و یا مخدوش کردن آن می‌کند که جرم محسوب می‌شود.
وی افزود: دستکاری و مخدوش کردن پلاک علاوه بر تخلف از مقررات و اعمال مجرمانه، مرتکب باعث تضییع حقوق عمومی، اختلال در امنیت ترافیکی و احساس امنیت شهروندان و حتی مطالبه به حق شهروندان است که امکان سو استفاده و فرار از مجازات سایر جرایم را هم به دنبال دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر اعمال قانون توسط کارکنان راهور، وسیله نقلیه تا پایان طرح محدودیت کرونا توقیف، سوابق راننده و پلاک وسیله نقلیه از سایر مراجع انتظامی استعلام و با تشکیل پرونده تحویل مراجع محترم قضائی می‌گردد.
شیری خاطرنشان کرد: راننده وسیله نقلیه مخدوش کننده پلاک در باب تسویه خلافی ملزم به پرداخت جریمه کلیه اعداد تغییر یافته خواهد شد.
وی ادامه داد: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی دستکاری، پوشاندن و مخدوش کردن پلاک‌های وسیله نقلیه جرم محسوب می‌شود و حبس از ۶ ماه تا یک سال دارد.
شیری با توصیه به رعایت مقررات عبور و مرور از شهروندان خواست از طریق تلفن ۱۱۰ و۱۲۰ تخلفات رانندگان در باب مخدوش کردن پلاک برای پیگیری به پلیس راهور اطلاع دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد