hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گیلان| تالاب انزلی از مهم‌ترین تالاب‌های جهان است

گیلان| تالاب انزلی از مهم‌ترین تالاب‌های جهان است

کارشناس تیم جایکا حفاظت از اکوسیستم تالاب انزلی گفت: تالاب انزلی به‌واسطه مساحت و تنوع زیستی یکی از مهم‌ترین تالاب‌های جهان است.

 هیتوشی واتانابه در جلسه مدیریت تالاب انزلی گفت: تالاب انزلی به‌واسطه مساحت، تنوع زیستی، مناظر بی‌بدیل و همزیستی مسالمت‌آمیز مردم محلی با آن، یکی از مهم‌ترین تالاب‌های جهان است. او با بیان اینکه هرچند افرادی با دید منفی عقیده دارند که تلاش برای حفاظت و احیای تالاب انزلی بی‌فایده است، افزود: این تصورات در مورد تالاب انزلی کاملا اشتباه است و درواقع کسانی که این نظر را می‌دهند، هیچ‌گونه آشنایی با تالاب انزلی ندراند.

واتانابه ادامه داد: بدون شک تالاب انزلی هم دارای ارزش قابل‌توجه و زیبایی وصف‌ناشدنی به‌عنوان یک زیستگاه حیات‌وحش است و البته مشکلات فراوانی دارد که باید رفع شوند. او خاطرنشان کرد: در این تالاب 21 گونه پستاندار ازجمله ثبت اولین نوع از یک‌گونه خفاش در ایران صورت گرفته است و همچنین 243 گونه پرنده شناسایی‌شده است. کارشناس حفاظت از اکوسیستم تالاب انزلی از تیم کارشناسی جایکا تصریح کرد: در بررسی ردیابی ماهواره‌ای که به‌عنوان بخشی از فعالیت پایلوت مشترک اجرا شد، مشخص شد که پلیکان خاکستری یکی از پرندگان آبزی زمستان‌گذران انزلی هزار کیلومتر مسیر مهاجرت را برای رساندن به سایت جوجه آوری در دلتای ولگا روسیه را طی کرده است. او افزود: اگرچه به علت فقدان اطلاعات انطباق قطعی تالاب‌ها با معیار کنوانسیون رامسر دشوار است، اما تالاب انزلی همچنان با معیارهای تالاب در کنوانسیون به‌خوبی منطبق است. واتانابه با بیان اینکه فارغ از بدبینی‌ها همگان باید ارزش تالاب انزلی را درک کنند، گفت: وقتی با ساکنین محلی حاشیه تالاب صحبت کردم، متوجه شدم که آن‌ها با تالاب آشنا نیستند و خرسند خواهیم شد اگر بتوانیم آن‌ها را در درک ارزش واقعی تالاب و انجام اقدامات لازم برای حفاظت از آن یاری کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد