hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > سازمان محیط زیست حق واگذاری تالاب‌ها را ندارد

سازمان محیط زیست حق واگذاری تالاب‌ها را ندارد

یک کارشناس محیط زیست گفت: مدیریت تالاب‌های کشور بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است  و این سازمان حق واگذاری آن‌ها را ندارد.
فرزاد صبوری کارشناس محیط زیست ، با اشاره به اوضاع نامناسب تالاب های ایران، اظهار کرد: کلیه تالاب های ایران با دستور دولت در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد بنابراین مسئولیت مدیریت تالاب های کشور بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است.
او با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست حق واگذاری این تالاب ها را ندارد، مطرح کرد: هر نوع آلودگی آب ممنوع است و مسئولیت پیشگیری و مقابله با این آلودگی های آبی، سازمان حفاظت محیط زیست است.
صبوری افزود: هرگونه اقدام و بهره برداری که منجر به تخریب آلودگی غیرقابل جبران تالاب ها شود ممنوع است و سازمان محیط زیست موظف است که نیاز آبی این تالاب ها را تعیین کند.
این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه تا حد امکان باید از بهره برداری تالاب ها خودداری کرد، گفت: می توان از تالاب ها بهره برداری خردمندانه کرد اما باید سلامت همه بخش های تالاب تضمین شود و برای بقای عمر تالاب ها باید سطح اجرایی برنامه های استراتژیک افزایش پیدا کند.
صبوری خاطرنشان کرد: هر کدام از تالاب های کشور، نقش حیاتی در زندگی ما و سایر موجودات کره زمین دارند بنابراین باید در حفظ و نگهداری آنها دقت کنیم تا بخاطر منافع خودمان این تالاب ها را برای نسل های آینده نابود نکنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد