hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > اعتبارات عمرانی استان سمنان ۲۰ درصد افزایش یافت

اعتبارات عمرانی استان سمنان ۲۰ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: علی رغم تمام مشکلات و کمبودها خوشبختانه اعتبارات عمرانی استان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.
 نادر مالکی ظهر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری درباره وضعیت اعتبارات استان، توضیح داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان وزیر معین استان سمنان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده و در آینده نزدیک، نشست‌های ویدئوکنفرانسی استاندار با وزیر برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید نیازها و پیشنهادهای خود برای توسعه استان سمنان را با بیان راه حل و به منظور ارائه در نشست استاندار و وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه دهند، افزود: دستگاه‌های اجرایی برای فروش اموال مازاد اقدام کنند، تلاش می‌شود اعتبارهای هزینه‌ای از محل فروش اموال مازاد به استان برگردانده شود.
رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان سمنان با بیان اینکه هر سه ماه گزارش‌ها برای اجرای هشت طرح اولویت‌دار استان سمنان از سوی دستگاه‌های اجرایی ارائه شود، ابراز کرد: اعتبارات عمرانی استان سمنان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش و از ۱۶۵ میلیارد تومان به ۱۹۸ میلیارد تومان ارتقا یافته است.
نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده برای حوزه بهداشت و درمان سمنان برای بودجه سال ۱۴۰۰ قابل توجه نیست و رقم اعلامی افزایش یابد، گفت: برای تکمیل ۷۲ طرح عمرانی حوزه بهداشت و درمان حوزه علوم پزشکی سمنان ۳۸ میلیارد تومان نیاز است.
وی افزود: بیشتر طرح‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان استان بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به طور حتم تکمیل این اعتبار می‌تواند در توسعه حوزه بهداشت نقش غیرقابل انکاری داشته باشد.
سعید هژبری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان نیز با بیان اینکه ۲۸ درصد مدارس استان سمنان تخریبی و ۳۲ درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی است، گفت: قبل از سال ۹۸ هرساله ۳۱ کلاس درس در استان به بهره برداری می‌رسید که اکنون این رقم در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به سالانه ۱۰۲ کلاس رسیده است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری خیران ۲۶ میلیارد تومان برای ساخت مدارس تعهد کردند که این رقم تا پایان سال جاری به ۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد