hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > سبز شدن بذرهای بلوط در قالب طرح جنگلکاری و توسعه جنگل

سبز شدن بذرهای بلوط در قالب طرح جنگلکاری و توسعه جنگل

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر از سبز شدن اکثر بذرهای بلوط کشت شده در قالب طرح جنگلکاری و توسعه جنگل (احیای و غنی سازی جنگلهای مخروبه )در منطقه بند پشت اوپرت که طرح خروج دام اجرا گردیده است خبر داد.
حمیدرضا عبدوس افزود :این طرح از محل صندوق توسعه ملی سال 98 و در سطح 60 هکتار با کشت بذر بلوط بومی منطقه توسط تشکل مردمی گت بزنگاه هیکوه بر اساس بند ب ماده 29 احکام دایمی کشور اجرا شده است .
حمیدرضا عبدوس  در ادامه عنوان نمود :کشت بذر بلوط در کنار گونه‌های بوته‌ای، درختچه‌ای و درختی که اصطلاحاً گونه پرستار نامیده می‌شوند، یک روش مرسوم و موفق بذرکاری به شمار رفته و به کشت به شیوهٔ پرستاری معروف است. این شیوه خصوصاً برای گونه‌های کند رشد بسیار موفق بوده و به این ترتیب گونهٔ پرستار شرایط مساعد (رطوبت خاک، ایجاد سایه انداز و سایر حمایت‌ها) را برای بذر و نونهال آینده فراهم می‌کند و بذر ها توسط میله های طراحی شده توسط این اداره که به راحتی در لابلای بوته و درختچه ها می توان کاشت ضمن اینکه سرعت کاشت بالا بوده  و با توجه به اینکه بدون جابجایی خاک بذر در دل خاک کشت می شود گراز و خوک به راحتی بذرها پیدا نمی کنند و درصد موفقیت پروژه بالا می باشد ِ
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد