hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > کاهش ٩٠ درصدی سفر‌های دریایی در سایه کرونا؛ ممنوعیت سفر دریایی برای بیماران کرونایی

کاهش ٩٠ درصدی سفر‌های دریایی در سایه کرونا؛ ممنوعیت سفر دریایی برای بیماران کرونایی

عباس نژاد گفت: افرادی که تست کرونای آنان مثبت است اجازه ندارند از طریق ناوگان دریایی سفر کنند.
حسین عباس نژاد مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ممنوعیت سفر دریایی، زمینی و و هوایی اظهار کرد:  ما در سازمان بنادر  دارای ۵٨ فروند شناور مسافری هستیم که شامل شناور‌های مسافری و شناور‌هایی با قابلیت حمل مسافر و خودرو، با ظرفیتی برابر با ده هزار و ٨٠٠ صندلی و حمل ٢ هزار و ۶۴٠ خودرو است.
او ادامه داد: در مسیر‌های داخلی حدود هفت مسیر شامل خارک - بوشهر و گناوه - بندرعباس - قشم و لارک - هرمز و بالعکس بین این جزایر مانند کیش-چارک و بندر آفتاب -کیش، داریم. همچنین یک سری هم خطوط بین المللی داشته‌ایم که عمدتا در مسیر امارات، کویت فعالیت می‌کنند که بعد از کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده سفر‌ها در بخش بین المللی به حداقل رسید. و  این ناوگان تنها مسافران ایرانی را به ایران بازگردند.
عباس نژاد تصریح کرد: در مورد شناور‌های مسافری منطقه هم به خصوص در روز‌های نوروز پیک زیاد‌ی در حدود سه میلیون جابه‌جایی داشتیم که بر این اساس در این حوزه  ٩٠ درصد کاهش رخ داده است.
این مقام مسئول در سازمان بنادر با اشاره به اقدامات سازمان بنادر در واکنش به کاهش سفر‌ها هم گفت: ما در بخش مسافر دریایی دو دسته متقاضی داریم. یک دسته بومیان منطقه هستند که به دلیل شرایط کاری شان و خدماتی که از سرزمین اصلی می‌گیرند رفت و آمد‌هایی را انجام می‌دهند و البته یک بخشی هم گردشگران هستند.
او بیان کرد: در بخش گردشگری افتی را داشته‌ایم، زیرا در ایام نوروز مطابق با سیاست‌های دولت فعالیت‌های گردشگری و مسافری را تعطیل کردیم و بعد از آن شیوه‌نامه‌هایی را تنظیم کردیم که بخشی از آن بر اساس مصوبات دولت است و بخشی هم براساس مصوبه‌های بین المللی WHO و ILO تدوین شده است.
به گفته این مقام مسئول در حوزه دریایی همواره در موضوعات پایانه‌ها و شناورها فاصله اجتماعی و اطمینان از سلامت افراد را در نظر گرفته‌ایم.
عباس نژاد با اشاره به برنامه سازمان بنادر و دریانوردی پیرو مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا  تصریح کرد: علی رغم اینکه امکان صدور بلیط الکترونیکی وجود نداشت و عمدتا دستی بود با اقداماتی که سازمان بنادر با همکاری تعاونی‌ها و بخش‌های مختلف و صاحبان کشتی‌های مسافری انجام داده است در عمده مسیر‌ها به صورت صد در صدی صدور بلیت را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهیم و در تلاش‌ هستیم تا در رو‌زهای آینده سیستم را به وزارت بهداشت متصل کنیم تا به افرادی که تست کرونای آنان مثبت است اجازه سفر دریایی داده نشود.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  در پایان هم یادآور شد: برای افراد بومی هم به دلیل اینکه تعداد سفرشان زیاد است، سازوکاری را تنظیم می‌کنیم تا با همکاری اداره کل بهداشت و درمان استان‌ها، مشکلی برای خدمات‌رسانی به آنان ایجاد نشود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد