hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > در روز‌های آینده وارد فاز بحران میشویم/ معضل دفن اجساد داریم

در روز‌های آینده وارد فاز بحران میشویم/ معضل دفن اجساد داریم

همتی با اشاره به وضعیت کنونی بیماری کرونا در استان، گفت: در روز‌های آینده وارد فاز بحران میشویم و پیشنهاد تعطیلی کامل را داریم.
عبدالرسول همتی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: طی روز‌های اخیر به دلیل بروز تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ تعداد تست‌ها را به بالای ۵ هزار تست در روز افزایش دادیم به‌طوری که تا به امروز بیش از ۴۱۴ هزار تست از مردم گرفته و مورد آزمایش قرار گرفته است.
او با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ابتلای ۱۰۹ هزار و ۸۳۶ مورد مثبت به قطعیت رسیده است، افزود: به طور متوسط در روز‌های اخیر هر روز بالاتر از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد شناسایی شده است که ۹۳ هزار و ۱۲۷ نفر معادل ۸۵ درصد کل مبتلایان از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
همتی ادامه داد: متاسفانه تعداد فوتی‌ها طی روز‌های اخیر افزایش یافته و بالاترین ثبت مرگ و میر‌ها با ۵۷ فوتی در ۲ روز گذشته بود و سردخانه‌های بیمارستان‌ها پر شده بود و معضلی برای دفن اجساد ایجاد شده بود که با دستور استاندارفارس حل شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی از پر شدن تخت‌های بیمارستانی، بیان کرد: روزانه هزار و ۸۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان داریم که ظرفیت تخت‌ها به ۷۰۰ تخت افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تعداد بیماران بدحال افزایش یافته است و هم اکنون ۲۸۸ بیمار در بش‌های آی سی یو بستری و تحت درمان هستند.
همتی با بیان اینکه ۴ مرکز سرپایی کوید ۱۹ در شیراز داشتیم و این مراکز به ۱۴ مرکز افزایش داده شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تشریح آخرین جزئیات وضعیت شهرستان‌های استان، گفت: در حال حاضر ۲۷ شهرستان در وضعیت قرمز و ویژه قرار دارند و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و هیچ شهرستانی در وضعیت سفید نداریم.
همتی ادامه داد: نسبت به هفته‌های گذشته ۲ شهرستان فارس از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز درمیآید.
او در ادامه از انجام گشت‌ها با همکاری سایر سازمان‌های مربوطه صحبت کرد و افزود: با توجه به وضعیت کنونی و با تشکیل جلسه با فرماندهان پایگاه استفاده از نیرو‌های جهادی در دستور کار داریم.
همتی بیام کرد: با توجه به این وضعیت کنونی که داریم در روز‌های آینده وارد فاز بحران میشویم و پیشنهاد تعطیلی کامل را داریم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طبق پیش بینی‌های دقیق اگر با این وضعیت پیش رویم پیش بینی می‌شود تا پایان آذر روزانه فوتی‌ها به ۱۰۰ یا ۱۵۰ نفر در روز برسد و تعداد مبتلایان روزانه به ۶ هزار نفر خواهد رسید.
او از مشکل و کمبود اکسیژن برای مراکز درمانی استان خبر داد و خواستار همکاری صنعت با تامین اکسیژن و همکاری صنعت در این زمینه شد تا ظرفیت را بالا ببرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد