hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > احتمال شکایت کمیته داوران از کاپیتان تیم ملی

احتمال شکایت کمیته داوران از کاپیتان تیم ملی

مسعود شجاعی، کاپیتان ملی‌پوش تراکتورسازی در جریان دیدار تیمش مقابل صنعت نفت آبادان در جام حذفی از زمین اخراج شد. البته جریمه شجاعی به همین کارت قرمز ختم نشد و کمیته انضباطی دوشنبه او را به دلیل اعتراض و اهانت به داور با محرومیت یک جلسه‌ای از همراهی تیمش محکوم کرد.
مسعود شجاعی، کاپیتان ملی‌پوش تراکتورسازی در جریان دیدار تیمش مقابل صنعت نفت آبادان در جام حذفی از زمین اخراج شد. البته جریمه شجاعی به همین کارت قرمز ختم نشد و کمیته انضباطی دوشنبه او را به دلیل اعتراض و اهانت به داور با محرومیت یک جلسه‌ای از همراهی تیمش محکوم کرد. رأیی که با واکنش صریح شجاعی همراه شد و او با انتشار پستی جنجالی در صفحه شخصی‌اش که به الفاظ رد و بدل شده بین داور و خودش اشاره دارد، اعتراض تند خود را نسبت به این حکم اعلام و مسائلی را مطرح کرده که نمی‌توان بی تفاوت از کنار آن گذشت.شجاعی متن خود را این گونه آغاز کرده: «هنگام بازگشت به لیگ ایران بعد از ١٣ سال، تنها چیزی که نگرانم می‌کرد، مسائل حاشیه‌ای بود. برای فوتبال و موفقیت آمده‌ام و هرگز نمی‌خواهم وارد حاشیه شوم اما برای شفاف‌سازی درباره محرومیتم لازم است مطالبی را به عرض برسانم. کمیته‌های انضباطی و اخلاق، چه دردی از فوتبال ایران دوا کرده‌اند؟ نسبت به 13 سال قبل که در لیگ بودم، هم حاشیه‌ها بیشتر شده و هم بی‌اخلاقی‌ها. طوری که الان حاشیه فوتبال ما از متن آن بیشتر است. آیا کمیته اخلاق و انضباطی درباره افشاگری‌ها و مستندات فراوان فسادهای مالی گسترده، همچنین تجاوزها و هتک حرمت‌ها در مدارس فوتبال و تیم‌های پایه، کاری کرده‌اند که رضایت و اعتماد علاقه‌مندان به فوتبال جلب شود یا فقط شعار و نمایش دادند؟» او در ادامه به ماجرای محرومیتش و ابهاماتی که وجود دارد، اشاره کرده است: «مگر چه ابهامی وجود داشت که حدود 3 هفته طول کشیده که رأی صادر کنند؟ هوادار حق دارد شک کند! حالا که تیم روی دور موفقیت افتاده، ناگهان رأی به محرومیت می‌دهند؟ محرومیت جام حذفی چه ارتباطی به لیگ برتر دارد؟ سؤال بعدی من این است که آیا ناظر بر عملکرد داور هم نظارت دارد یا فقط توجیه کننده تمام رفتارها و تصمیمات داور است؟ در این سیستم چه کسی از حق بازیکن دفاع می‌کند؟ من صادقانه وقایع رخ داده که منجر به اخراجم شد را شرح می‌دهم تا همه بدانند! داور مسابقه از وقتی که بازی ٣-١ به سود ما در جریان بود، احساس کردم که ملاحظه تیم میزبان را می‌کند. در ادامه یک صحنه روی بازیکن ما خطا شد، آوانتاژ داد و من به عنوان کاپیتان برای دفاع از حق تیمم گفتم وقتی توپ به زمین ما برگشته، چرا آوانتاژ دادی و یک موقعیت مناسب برای ایجاد حمله را از ما سلب کردی؟ اما داور که شاید به دلیل فشار مسابقه و گرمای هوا شرایط مساعدی نداشت، حرفی به من زد که باور و هضمش برایم سخت بود. او گفت: می‌کوبم تو پیشونیت و از زمین می‌کنمت بیرون! تا به حال نه در ایران و نه اروپا ندیده بودم داور به خودش اجازه توهین بدهد. من هم در جوابش گفتم، شما چقدر بی‌شعور هستید و این چه طرز صحبت کردن است! ایشان بلافاصله کارت قرمز را به من نشان داد و این تمام ماجرا بود. باید می‌نوشتم تا مردم عزیزمان بدانند و فکر نکنند که من فحاشی کردم که هرگز تحت هیچ شرایطی این کار را نکرده و نخواهم کرد.» در این میان کریم انصاری‌فرد هم که در پانیونیوس و تیم ملی با شجاعی همبازی بوده، در کامنتی خطاب به شجاعی نوشته: «تک تک بازیکنای ایران می‌دونیم که چه شخصیت بزرگ و خوبی داری و چقدر برای این فوتبال زحمت کشیدی. حرف‌های یه عده مهم نیست. این آدم‌ها برای خودنمایی هزاران کار می‌کنن، فقط بخند بهشون و ازشون بگذر.»
شرحی که شجاعی از اتفاقات داشته، باعث شد تا به سراغ بیژن حیدری، داور بازی مورد اشاره برویم و نظر او را در این خصوص جویا شویم. بیژن حیدری در صحبت‌هایی که با خبرنگار «ایران» داشت، نظرات خود را مطرح ولی تأکید کرد که فعلاً در این خصوص به صورت رسمی اظهار نظر نمی‌کند. البته او به صورت ضمنی، توهین به مسعود شجاعی و گفتن جملات فوق را تکذیب کرد. در این بین با مرتضی تورک، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم تماس گرفتیم تا نظر او را درباره انتقادهای شجاعی از این کمیته بدانیم. اما او نیز حاضر نشد موضعگیری صریحی داشته باشد و گفت که موضوع را از طریق روابط عمومی فدراسیون دنبال کنیم تا به این ترتیب فعلاً به صورت رسمی واکنشی به انتقادهای شجاعی داده نشود!
با تمام این اوصاف، نکته‌ای در این میان وجود دارد که مبهم باقی می‌ماند. شجاعی بازیکنی است که در چند سال اخیر حاشیه‌ای نداشته و فعالیت‌های اجتماعی زیادی انجام داده تا به عنوان بازیکنی خاص در جامعه معرفی شود و بعید است چنین ادعایی را بی هیچ دلیلی انجام داده باشد. از سویی بسیار تعجب‌آور است که بیژن حیدری به عنوان یک پزشک که همیشه ادبیات احترام آمیزی داشته و در بین اهالی فوتبال هم چهره‌ای مقبول و مورد احترام است، چنین جملاتی به شجاعی گفته باشد. البته آن طور که خبرنگار ما مطلع شد، کمیته داوران قصد پیگیری این موضوع و احتمالاً شکایت علیه شجاعی را دارد و باید منتظر ماند و دید که سرانجام این ماجرای جنجالی به کجا خواهد انجامید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد