hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ریزش نرخ دلار ادامه یابد، هفته دیگر ارزانی داریم

ریزش نرخ دلار ادامه یابد، هفته دیگر ارزانی داریم

رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار یزد از کاهش قیمت‌های هفته آینده به شرط تداوم ریزش نرخ دلار خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت‌های بازار میوه نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
«حسین مشرف» ، از افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌های بازار میوه نسبت به هفته گذشته در یزد خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه این افزایش قیمت‌ها سراسری بوده و ناچار هستیم برای هماهنگی با قیمت‌ها در تمام کشور، نرخ برخی اقلام میوه را گران کنیم.
مشرف از تاثیر صادرات تمام اقلام بر افزایش قیمت‌ها خبر داد و گفت: متاسفانه در این ایام با وجود فراوانی میوه و نبود هیچ کمبودی در بازار، صادرات برای تمام اقلام شامل میوه‌های پاییزه، سیب درختی و گوجه فرنگی را شاهد هستیم که بر بازار میوه تاثیرگذار بوده است.
وی با بیان این که ریزش نرخ دلار قطعاً بر کاهش قیمت‌های بازار میوه موثر است، گفت: اگر کاهش قیمت دلار همچنان تداوم یابد و تا هفته دیگر این روند ادامه پیدا کند، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار میوه نیز خواهیم بود.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار از افزایش قیمت سبزیجات در یزد خبر داد و گفت: علت افزایش قیمت‌ها در این بخش به خاطر کاهش کشت سبزیجات و تمایل کمتر کشاورزان به این امر به علت گرانی اقلام اولیه و همچنین اتمام برداشت محصول از یک منطقه بوده است به طوری که اکنون هر کیلوگرم سبزی خوردن ۵۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم سبزی خورشتی ۴۲۰۰ تومان در میادین میوهو تره‌بار عرضه می‏‌شود.
وی افزود: این نرخ برای هر کیلوگرم سبزیجات آماده خوردنی و خورشتی به ترتیب ۲۱ هزار تومان و ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.
این مسئول در مورد قیمت‌ برخی اقلام میوه در میادین نیز تصریح کرد: متاسفانه امسال به علت صادرات و سرمازدگی شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی هستیم، که این روند تا دو هفته آینده تداوم دارد و هر کیلوگرم از این محصول، بین ۴ تا ۱۱ هزار تومان در میادین عرضه می‎شود.
وی با بیان این که هر کیلوگرم سیب‌زمینی بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان عرضه می‎شود، گفت: قیمت هر کیلوگرم پیاز نیز بین ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان و انواع بادمجان بین ۲۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان عرضه می‎شود.
وی در مورد قیمت پرتقال به عنوان میوه پاییزه هم تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم پرتقال جیرفت از ۴ تا ۱۱ هزار تومان، پرتقال واشنگتنی از ۸ تا ۱۲ هزار تومان و پرتقال معمولی نیز از ۳۰۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‎شود.
مشرف در پایان نیز اضافه کرد: هر کیلوگرم سیب درختی قرمز بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان و هر کیلوگرم سیب‌ زرد نیز بین ۶ تا ۱۲ هزار تومان در میادین مویه و تره بار یزد عرضه می‎شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد