hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ترس دلالان ارز از حرکت نقدینگی به سمت بورس

ترس دلالان ارز از حرکت نقدینگی به سمت بورس

کارشناس مسائل اقتصادی گفت:با کاهش قیمت ارز مردم تمایلی به خرید و فروش دلار نشان نمی‌دهند و ترجیح می‌دهند سرمایه خود را وارد بورس کنند که این مسئله موجب نگرانی دلالان ارزی سودجو شده است.
کاظم جلالی طلب کارشناس مسائل اقتصادی , در خصوص نگرانی دلالان از حرکت نقدینگی به سمت بورس اظهار کرد: بازار سرمایه طی ماه های آینده شاهد روند رو به رشدی خواهد بود.  در حال حاضر نرخ دلار به ۲۲ هزار تومان رسیده و دلالان ارزی را نگران کرده است.
وی ادامه داد: دلالان ارزی مقدار زیادی ارز در دست خود دارند و به امید پیروزی ترامپ در انتخابات منتظر افزایش نرخ دلار بودند، اما بخت با آن‌ها یار نبود و با پیروزی بایدن" دلار به کانال ۲۲ هزار تومان بازگشت، از این رو مردم دیگر تمایلی به خرید و فروش دلار ندارند و سعی می‌کنند دارایی خود را بیشتر به سمت بازار سرمایه پیش ببرند.
جلالی طلب بیان کرد: اگر نگاهی به کانال های تلگرامی بیندازید متوجه می شوید که دلالان نگران هستند و سعی دارند  با درست کردن جو روانی, اذهان  عمومی را به این سمت خرید دلار هدایت کنند اما کاهش نرخ دلار موقتی است  و پس از مدت ها به روال قبل باز می گردد.
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: پس از کاهش نرخ دلار مردم راهی جز سرمایه گذاری در بازار بورس یا سپرده گذاری در بانک ها ندارند.اگر این روند ادامه پیدا کند بازار دلالان کساد خواهد شد. بنابراین دلالان  می خواهند از به وجود آمدن ضررهای احتمالی جلوگیری کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد