hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > دستورالعمل اجرایی شرکت در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت تبیین شد

دستورالعمل اجرایی شرکت در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت تبیین شد

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تبیین دستورالعمل اجرایی نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که به صورت اینترنتی برگزار می‌شود گفت: این آزمون در سه گروه و ۱۴ رشته اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مجتبی نورمحمدی روز شنبه افزود: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی، تقویت انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن وعترت، جهت دهی آموزش های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی، به روز رسانی و تشکیل بانک جامع قرآن و رشته ها مختلف، توسعه و تقویت آموزش های الکترونیکی قرآنی و استفاده از بستر فضای مجازی جهت ارزیابی دانش قرآنی مخاطبان را از اهداف و راهبردهای نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت برشمرد.
وی با بیان اینکه آزمون در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه و تفسیر سوره بقره، در گروه معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم تهج البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومین (ع) برگزار خواهد شد افزود: حفظ قرآن کریم در ۹ رشته حفظ و مفاهیم جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم 5 جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰جزء اول،حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم برگزار می شود.

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ثبت نام در تمامی رشته های آزمون برای همه داوطلبان را بدون محدودیت سنی آزاد بیان کرد و گفت: کارکنان ستادی معاونت قرآن و عترت حق شرکت در آزمون ندارند.

وی با بیان اینکه هر داوطلب می تواند در تمامی رشته ها غیر از حفظ قرآن کریم بدون محدودیت ثبت نام کند اظهارداشت: آزمون در همه رشته ها به صورت اینترنتی (مجازی) برگزار خواهد شد.

نورمحمدی تصریح کرد: همه داوطلبانی که سال گذشته موفق به کسب نمره قبولی شده اند می توانند بار دیگر در آزمون سال جاری ثبت نام و شرکت کنند.

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، زمان آغاز ثبت نام در نوزدهمین آزمون قرآن و عترت را اول تا بیستم دی ماه سال جاری بیان کرد و گفت: متقاضیان می توانند با پرداخت ۵۰ هزار ریال و مراجعه به  سامانه www.quranedu.ir ثبت نام کنند.

حد نصاب قبولی در آزمون کتبی برای اعطای گواهینامه را ۷۰ نمره است و نفراتی که موفق به کسب حد نصاب قبولی شوند گواهینامه پایان دوره اعطاء دریافت می کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد