hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پیش‌بینی‌ افزایش بستری بیماران کرونایی در زنجان

پیش‌بینی‌ افزایش بستری بیماران کرونایی در زنجان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود طبق آمار کرونایی موجود در روزهای آتی شاهد افزایش بستری بیماران کرونایی و به تبع آن افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا در استان باشیم.
پرویز قزلباش شامگاه دیروز (۱۴ آبان‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر میانگین بستری بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در استان ۸۲ الی ۱۲۲ نفر است، اظهار کرد: شب گذشته (۱۳ آبان‌ماه) ۹۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۴۵ نفر آنان بدحال هستند.
وی با اشاره به اینکه ۶۳۲ تخت بیمارستانی را بیماران کرونایی اشغال کرده‌اند که در صورت نیاز ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی استان به این بیماران اختصاص پیدا می‌کند، افزود: اشغال بیشتر تخت‌های بیمارستان‌های استان به بیماران کرونایی سبب قطع و کاهش ارائه خدمات به سایر بیماران می‌شود؛ بنابراین در تلاش هستیم بیماران به‌صورت سرپایی درمان شوند.
این مسئول با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹۳۹ بیمار کرونایی دوران نقاهت خود را در نقاهتگاه‌های استان گذرانده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر ۹ بیمار کرونایی دوران نقاهت خود را در نقاهتگاه‌های استان می‌گذرانند که عمدتا در شهرستان زنجان هستند.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با علل ابتلای زنجانی‌ها به کرونا، ادامه داد: به ترتیب تماس با فرد مبتلا در خانواده، تماس در محل کار، تماس در مسافرت، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عزاداری، مجالس ترحیم، تماس در محل تحصیل، جشن تولد، عروسی، مذهبی و سایر از جمله عمده‌ترین دلایل ابتلا به کرونا در استان زنجان است.
قزلباش با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی شاهد افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های استان زنجان خواهیم بود، اظهار کرد: اکنون برخی از شهرستان‌های استان در پیک سوم کرونا و سایر شهرستان‌ها نیز در دامنه ورود به پیک سوم قرار دارند که مواجهه با این شرایط مستلزم رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی است.
وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان زنجان بیش از ۷۷ هزار نمونه آزمایشگاهی کووید - ۱۹ اخذ شده است، افزود: میانگین بستری بیماران مبتلا به کرونا، ۵۸ سال و میانگین فوت ناشی از کرونا، ۷۱ الی ۸۴ سال در استان زنجان است‌.
این مسئول با بیان اینکه اکنون روند ابتلا به بیماری کرونا صعودی بوده و بالاتر از متوسط کشوری است، تصریح کرد: ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان ابهر در حال نوسان افزایشی بوده هرچند امروز شاهد کاهش تدریجی و خطی شدن آمار مبتلایان هستیم که ادامه این روند نیازمند توجه مردم به رعایت پروتکل‌ها است.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان خرم‌دره شاهد کند شدن روند ابتلا به کرونا هستیم ولی همچنان آمارها بالاتر از متوسط کشوری و استانی است، ادامه داد: در شهرستان خدابنده شاهد روند نزولی ابتلا به کرونا هستیم و ابتلا به کرونا در این شهرستان از متوسط استانی و کشور پایین‌تر است‌.
قزلباش با بیان اینکه اکنون در شهرستان طارم شاهد روند صعودی ولی دارای نوسان ابتلا به کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های سلطانیه، ماه‌نشان و ایجرود شاهد کاهش روند ابتلا به کرونا هستیم که نیازمند تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد