hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان| 151 مدرسه کپری و کانکسی در سیستان و بلوچستان وجود دارد

سیستان و بلوچستان| 151 مدرسه کپری و کانکسی در سیستان و بلوچستان وجود دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان مجموع مدرسه‌های کپری و کانکسی این استان را 151 مدرسه اعلام کرد و گفت: دو هزار دانش‌آموز ناچار به تحصیل در این فضاها هستند.


نوید احمدی افزود: از این تعداد، 110 مدرسه کانکسی در شرق استان قرار دارد که بر اساس آخرین آمارها، اکنون 33 مدرسه کپری در این منطقه و بشاگرد هرمزگان وجود دارد.

او ادامه داد: مدل ساخت مدرسه در مناطق کوهستانی و مناطقی که پراکندگی جمعیتی در آن‌ها بیشتر است و سبک کوچ‌نشینی دارند، تغییر می‌کند و به همین دلیل به دنبال طراحی سازه‌های سبک با استاندارد بومی برای ساخت مدرسه در این مناطق هستیم.

احمدی همچنین از وجود 900 مدرسه تخریبی با چهار هزار کلاس درس در هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: با روند کنونی اختصاص اعتبار، 20 سال طول می‌کشد که مدرسه‌های تخریبی استان مقاوم و بازسازی شود. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان اظهار داشت: ضمن اولویت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی، به‌منظور رفاه دانش‌آموزان و رفع کمبود مدرسه،222 کلاس درس با هزینه 450 میلیارد ریال در سال تحصیلی جدید تحویل آموزش‌وپرورش این استان شد. احمدی در ادامه با اشاره به این‌که معیار سنجش رده‌های آموزشی در کشور، سرانه فضای آموزشی است، گفت: فضای استاندارد به ازای هر دانش‌آموز 8.3 دهم مترمربع بوده و این در حالی است که متوسط کشور اکنون 5.2 دهم مترمربع است. او سرانه فضای آموزشی در هرمزگان را 5.7 دهم مترمربع اعلام کرد و افزود: تنها استانی که توانسته از عدد 8.3 دهم میانگین کشوری بالاتر برود استان یزد با 8.5 مترمربع فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد