hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > انجام بیش از 700 مورد گشت مشترک بازرسی در استان سمنان

انجام بیش از 700 مورد گشت مشترک بازرسی در استان سمنان

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از انجام 712 مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی و بنگاه های اقتصادی درسطح استان طی هفت ماه گذشته خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان سمنان مهدی یحیایی با اعلام این خبرگفت: این گشت های مشترک در راستای هم افزایی واستفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاههای اجرایی استان و در قالب طرح های مختلف انجام گرفته است.

وی هدف از برگزاری اینگونه گشت ها را پیشگیری بهنگام و برخورد با تخلفات احتمالی اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان حسب وظایف ذاتی خود با برقراری تعامل با سایردستگاهها واتحادیه های صنفی ذیربط از ابتدای سالجاری تا کنون اقدام به برگزاری گشت های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح استان نموده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه افزود: از مجموع 712 مورد گشت مشترک بازرسی ، تعداد 751 مورد تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، ، احتکار و اختفاء کالا ، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و عرضه ، نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق ، عرضه خارج از شبکه وغیره کشف شده است.

مهدی یحیایی ارزش ریالی این تعداد پرونده را بالغ بر 25 میلیارد و 26 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این گشت های مشترک دستگاههای اجرایی از جمله ادارات کل تعزیرات حکومتی ، استاندارد ، غله ، فنی و حرفه ای ، دانشگاه علوم پزشکی ، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی ، دخانیات ، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، شهرداری ها ، نیروی انتظامی ، دادگستری ، دامپزشکی ، جهاد کشاورزی ، فرمانداری ها با سازمان صمت استان همکاری داشته اند.

وی اظهار داشت: در گشت های مشترک بازرسی کالاهای اساسی و ضروری از قبیل آرد و نان ، مواد غذایی ، پوشاک ، کیف و کفش ، تجهیزات پزشکی و دارو ، ماسک ومحلول ضد عفونی ،گاز مایع ، لاستیک روغن ولوازم یدکی خودرو ، میوه و تره بار ، مواد اولیه پتروشیمی ، دارو و نهاده های دامی ، دخانیات ، سموم و کود کشاورزی ، طلا و جواهر ، گوشت و فرآورده های لبنی ، تخم مرغ مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرد و در صورت مشاهده تخلف ، تشکیل پرونده و سپس جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد