hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > برنامه ها و فعالیت های فرهنگی باید هوشمند و در جهت تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی باشد

برنامه ها و فعالیت های فرهنگی باید هوشمند و در جهت تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به بیانات روز سه شنبه مقام معظم رهبری در خصوص مسایل فرهنگی گفت: برنامه ها و فعالیت های فرهنگی باید هوشمند و در جهت تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح روز چهارشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان سمنان تصریح کرد: امروز جامعه نیازمند اجرای طرحهای هوشمند و تاثیر گذار فرهنگی است و باید از کارهای تبلیغی و تکراری و بی اثر پرهیز شود.
وی با بیان اینکه، تاثیر گذار و تخصصی بودن از ویژگی های فعالیت های هوشمند فرهنگی هنری است خاطرنشان کرد: از انجام کارهای غیر هوشمند که تاثیری در جامعه نداشته و ندارد باید پرهیز و این طرحها و برنامه ها، کنار گذاشته شود.
فلاح در ادامه بازنگری در فعالیت ها را با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سخنرانی دیروز در فعالیت های فرهنگی را ضروری خواند و گفت: در برنامه ریزی برای انجام کارهای فرهنگی باید پیش بینی های لازم در خصوص نتیجه و تاثیر آن در جامعه شده باشد و این برنامه ها متکی بر برنامه ریزی مناسب باشد و شروع و خاتمه آن بررسی و پیش بینی شده باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تاکید کرد: به فعالیت های فرهنگی غیرهوشمند نباید اعتباری اختصاص یابد و طرحها و برنامه هایی اعتبار دریافت نمایند که هوشمند و کاربردی باشند.
مقام معظم رهبری در سخنرانی روز سه شنبه همزمان با ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در خصوص مسایل فرهنگی فرمودند:
در باب فرهنگ هم همین جور؛ مسئولین فرهنگی باید تلاشهای هوشمندانه‌ای بکنند. گاهی حجم کار فرهنگی‌ ما زیاد است، لکن بایستی فعّالیّت هوشمند باشد؛ یعنی بدانیم کجا نیاز به چه چیزی است، به کدام کار فرهنگی [نیاز] است، برویم سراغ آن کار؛ که اگر این کار انجام بگیرد، به نظر من این سه مقوله، یعنی مقوله‌ی اقتصاد، امنیّت، فرهنگ، سه مقوله‌ی اساسی است که میتوان اینها را با تدبیر، با هماهنگی، با پیگیری [پیش برد]؛ و خب بحمدالله مسئولین مشغول هستند، یک مقداری جدّیّت را باید بیشتر کنند و کار انجام بگیرد.
فلاح، خواستار کنار گذاشتن طرحهای شعاری و ظاهری فرهنگی شد و اظهار داشت: فعالیت های موثر در ارتقای فرهنگ جامعه باید از این پس مطرح و پیگیری شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه این نشست همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف بر ضرورت پیش بینی بخش ویژه نماز در جشنواره های تئاتر و نیز هنرهای مفهومی رضوی شد و گفت: برای این بخش ها جائزه ویژه نیز پیش بینی شود.
وی با تاکید بر اهمیت اقامه نماز در جامعه گفت: نمازی در جامعه موثر و کاربردی است که از فحشا و منکر جلوگیری کند و اگر مشاهده شد این امر در جامعه تاثیر گذار نبوده باید بدانیم که نمازی که اقامه شده موثر و کاربردی نبوده و در این خصوص باید در طرحها و برنامه های فرهنگی بازنگری کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خواستار آسیب شناسی در این زمینه شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد