hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سنجش حس بویایی؛ روش جدید تشخیص کرونا

سنجش حس بویایی؛ روش جدید تشخیص کرونا

یافته‌های جدید نشان می‌دهد سنجش حس بویایی افراد ممکن است مانند اندازه‌گیری دمای بدن، به روال معمول تشخیص بیماری کرونا تبدیل شود. 

به گزارش ایمنا، اندازه‌گیری مستقیم میزان حس بویایی به این معناست که از بیماران خواسته می‌شود چیزی را استنشاق کرده و رایحه واقعی آن را گزارش دهند، در حالی که گزارش‌های شخصی درباره از دست رفتن حس بویایی به معنای کسب اطلاعات از طریق تکمیل پرسشنامه یا مصاحبه کردن با بیمار است.

به گفته محققان به کمک روش‌های اندازه‌گیری عینی می‌توان از دست دادن حس بویایی مرتبط با ابتلای بیماری کرونا را بسیار دقیق‌تر و با حساسیت بیشتری تشخیص داد. اگر چه روش‌های اندازه‌گیری ذهنی در مراحل اولیه شیوع بیماری کرونا شیوه بسیار مناسبی بود، اما در حال حاضر سنجش حس بویایی روش مناسب‌تری است.

گروهی از محققان به منظور بررسی این موضوع، مطالعات پیشین انجام شده در مورد بیماری کرونا و از دست دادن حس بویایی را ارزیابی کردند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که تقریباً ۷۷ درصد افراد مبتلا به کرونا که به طور مستقیم مورد آزمایش قرار گرفتند، حس بویایی خود را از دست داده بودند اما فقط ۴۴ درصد آن‌ها اعلام کردند که به این عارضه مبتلا شدند.

محققان معتقد هستند روش‌های اندازه‌گیری ذهنی قادر نیست میزان دقیق از دست رفتن حس بویایی را تشخیص دهد و ممکن است تنها برای شناسایی زودهنگام بیماری کرونا ابزار موثری باشد. به گفته پژوهشگران سنجش حس بویایی افراد ممکن است مانند اندازه گیری دمای بدن به روال معمول تشخیص بیماری کرونا تبدیل شود.

نتایج این مطالعه در مجله Chemical Senses منتشر شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد