hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > آسیب تعطیلی مدارس در سال‌های آینده مشخص می‌‎شود

آسیب تعطیلی مدارس در سال‌های آینده مشخص می‌‎شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: آسیب تعطیلی مدارس در دوران شیوع ویروس کرونا برای نسل جدید در سال های آینده مشخص می شود. 
علیرضا کاظمی امروز یکشنبه در جلسه ستاد مرکزی پویش لبخند رضایت افزود: آموزش و پرورش در شرایط کنونی تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا در حوزه پرورشی و فرهنگی دغدغه تربیت دانش آموزان را دارد.
 
کاظمی ادامه داد: در شرایط شیوع ویروس کرونا مسئله آموزش دانش آموزان بطور جدی دنبال می شود، اما تحقق اهداف تربیتی را به درستی نمی توان قضاوت کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: آسیب تعطیلی مدارس در دوران شیوع ویروس کرونا برای نسل جدید در سال های آینده مشخص می شود.
 
کاظمی در خصوص صحبت های رهبری درباره عقب ماندگی حوزه فرهنگی آموزش و پرورش اظهار داشت: حوزه پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش پس از یک دوره به احیای دوباره نیاز دارد؛ چرا در یک مقطع زمانی جایگاه خود را در فضای مدرسه از دست داد.
 
وی با بیان اینکه عقب افتادگی حوزه فرهنگی آموزش و پرورش ساختاری است، یادآور شد: در حال جبران بخشی از این عقب افتادگی‌ها هستیم تا با ایجاد برنامه های جذاب بخشی از این عقب افتادگی جبران شود.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین ادامه داد: مردمی شدن امور همواره کشور را از مشکلات نجات داده است، از این رو در آموزش و پرورش هم برای بهبود امور باید راه مشارکت مردم و معلمان را در کنار وظیفه اصلی هموار شود تا با نگاه وسیع‌تری به استان‌ها فکر کنند.
 
کاظمی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های اقتصاد، مشارکتی، درمانی، معیشتی آموزش و پرورش نیاز است مشارکت همه اقشار جامعه فراهم شود؛ در واقع باید فرهنگ‌سازی در این امور مد نظر باشد.
 
وی با بیان اینکه آموزش ماموریت اصلی آموزش و پرورش است،  ادامه داد: باید در این حوزه تمرکز ویژه‌ای وجود داشته باشد، چرا که حتی اگر یک دانش آموز از تحصیل محروم شود، همه مسوول خواهیم بود.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بهتر است بسیج فرهنگیان نیز در حوزه آموزش به عنوان یک اولویت ورود پیدا کند، گفت: بسیج فرهنگیان می‌تواند انگیزه بخشی به معلمان را به عنوان جهادگران آموزشی با ارائه خدمات شبانه روزی مد نظر قرار دهد.
 
کاظمی با بیان اینکه نباید از قدردانی و تجلیل معلمان غفلت کرد، عنوان کرد: مشکلات آموزشی و پرورشی، مشارکت پذیری جامعه آموزش و پرورش، تشکیل گروه های جهادی در دوران کرونا و همدلی و دلجویی از معلمان و خانواده‌های آسیب‌دیده باید مد نظر باشد؛ چرا که امروز خانواده های آسیب دیده هم نیازمند حمایت روانی و اجتماعی هستند.
 

وی تاکید کرد: جامعه رسانه کشور باید زحمات معلمان را در دوران شیوع کرونا به مردم نشان دهد. تمام نگاه های ما در آموزش و پرورش به معلمان در خط تعلیم و تربیت است.
 
کاظمی در ادامه گفت: از همکاران در معاونت های پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش انتظار دارم، در کنار بسیج فرهنگیان هر گونه خدمات حمایتی را دنبال کنند و به دنبال عملیات اجرایی در مناطق بروند.
 
مراسم روز دانش‌آموز در فضای مجازی برگزار می شود
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره برنامه‌های 13 آبان به مناسبت روز دانش‌آموز اظهار داشت: 13 آبان ماه هرساله در فضای پرشور دانش آموزی بوده و امسال انتظار می رود در فضای مجازی مراسم مناسبی در نظر گرفته شود.
 
کاظمی افزود: پویش های مختلف در نمایان شدن استکبار جهانی و ظلم به ایران و آشنایی دانش آموزان با توطئه های مختلف برنامه ریزی کنند.
 
جلسه ستاد مرکزی مرحله سوم نهضت کمک های مومنانه "پویش لبخند رضایت" امروز برگزار شد. 
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد