hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > تیمور غیاثی: امثال احسان حدادی پا به سن گذاشته‌اند، باید از نو استعدادیابی کنیم

تیمور غیاثی: امثال احسان حدادی پا به سن گذاشته‌اند، باید از نو استعدادیابی کنیم

یک پیشکسوت دوومیدانی در مورد وضعیت استعدادیابی در این رشته گفت: خوراک فعلی دوومیدانی از گذشته است؛ احسان حدادی، حسن تفتیان و استعدادهای دیگری در بخش مردان و زنان داریم اما پا به سن گذاشته‌اند، بنابراین باید از نو شروع کنیم.
تیمور غیاثی در مورد شیوع ویروس کرونا و برنامه‌هایی که دوومیدانی باید در این شرایط داشته باشد به ایسنا گفت: متاسفانه تمام دنیا درگیر کرونا شده است و اهالی ورزش هم دست به عصا راه می‌روند در نتیجه باید پروتکل‌های بهداشتی تنظیم شده را رعایت کنیم. هر چند دست و پاگیر هستند اما چاره‌ای نداریم و باید تابع آن‌ها باشیم تا مانع شیوع بیش‌تر شویم. اعضای فدراسیون دوومیدانی هم بعد از مجمع عمومی مشخص و به تدریج برنامه‌ها تدوین می‌شود. فدراسیون برنامه‌های خوبی دارد چون رییس و دبیر از اهالی دوومیدانی هستند. ضمن این که فکر می‌کنم بعد از مجمع نشستی با حضور کارشناسان، پیشکسوتان، مربیان قدیمی و جوان برگزار شود تا برنامه‌ها و نظرات خود در مورد المپیک را ارائه بدهند.
او در ادامه افزود: در دوومیدانی استعدادهای خوبی داریم که به دلیل خودمحوری‌های دوره قبل به آن‌ها توجه نشده اما قرار است وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه‌ای به رشته ما داشته باشد که امیدوارم با این حساب اردوها، کلاس‌ها آموزشی، دوره‌های مختلف و سایر امور برگزار و ساماندهی شوند تا برنامه‌ها جلو برود. از طرفی باید از خرد جمعی استفاده شود در غیر این صورت کار سخت است.
غیاثی در مورد استعدادیابی در دوومیدانی گفت: خوراک فعلی دوومیدانی از گذشته است؛ احسان حدادی، حسن تفتیان و استعدادهای دیگری در بخش مردان و زنان داریم اما پا به سن گذاشته‌اند، بنابراین باید از نو شروع کنیم و برنامه‌کوتاه‌مدت و بلند مدت داشته باشیم تا استعدادهایی مثل حدادی را پیدا کنیم. البته در مسابقات جایزه بزرگ و قهرمانی باشگاه‌ها بیش از ۳۰ رکورد ملی و باشگاهی جوانان زده شد که نشان‌ می‌دهد نیروهای جوان خوبی داریم؛ فقط باید آن‌ها را تشویق و حمایت کنیم تا با انگیزه جلو بروند چون در شرایط اقتصادی فعلی یک ورزشکار برای خرید یک کفش تخصصی دوومیدانی نیاز به ۵-۴ میلیون تومان پول دارد که این خیلی سخت است در نتیجه باید اسپانسر جذب و به دوومیدانی پول تزریق کنیم.
او در مورد احتمال افزایش سهمیه‌های دوومیدانی ایران در المپیک توکیو اظهار کرد: به عنوان یک کارشناس که نزدیک به ۶۰ سال در دوومیدانی و کنار تیم‌های ملی بوده‌ام، احساس می‌کنم که در شرایط موجود کسب سهمیه‌های دیگر سخت است و فقط یک شانس برای مهدی پیرجهان (دونده ۴۰۰ متربامانع) داریم که آن هم اکنون بین خوب و بد است و اگر حمایت شود، سهمیه می‌گیرد. خوشبختانه کمیته‌ ملی المپیک روی پیرجهان که نزدیک رکورد ورودی است و هم‌چنین شانس حضور در المپیک با رنکینگ را دارد، دست گذاشته است. این ورزشکار اگر در چند مسابقه خوب شرکت کند، توانایی کسب سهمیه را دارد.
غیاثی در این مورد افزود: در دوره‌های قبل بازی‌های المپیک ما ۱۰ سهمیه داشتیم اما اکنون کاهش پیدا کرده است و این نتیجه برنامه‌ریزی‌های چند سال اخیر است. هرچند دوست دارم تعداد بیش‌تری سهمیه بگیریم اما باید منطقی حرف زد؛ ما شانس یک سهمیه دیگر داریم و سایر ورزشکاران شانسی ندارند چون رکوردهای ورودی بسیار سنگین است. ما اکنون نه تنها در المپیک بلکه در بازی‌های آسیایی هم مشکل داریم؛ امیدوارم دوومیدانی به روال پیشین خود برگردد و همه دست به دست هم بدهند تا اوضاع بهبود پیدا کند.  
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد