hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > میزان بروز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۲.۵ برابر متوسط کشوری است

میزان بروز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۲.۵ برابر متوسط کشوری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنان آمار بروز بیماری در استان دوبرابر و نیم متوسط کشوری است.
پرویز یزدانپناه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: میزان بروز ویروس کرونا در استان 21.4 دهم در هر یک هزار نفر بوده و همچنان آمار بروز بیماری در استان دوبرابر و نیم متوسط کشوری است.
وی عنوان کرد: تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های کرونایی استان 344 نفر بوده که از این تعداد 117 نفر بیمار کرونایی قطعی هستند و 17 نفر در بخش‌های مراقبت ویژه تحت درمان هستند.
یزدان‌پناه ادامه داد: موارد مثبت کرونایی در استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 13 هزار و 104 مورد بوده که از این تعداد 10 هزار و 938 نفر بهبود یافته کامل می‌باشند و یک هزار و 600 نفر نیز در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.
وی تعداد کل افراد فوت شده بر اثر ویروس کرونا در استان را 212 نفر عنوان کرد و افزود: میانگین سن بیماران مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد 42 سال است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان در شهرستان بویراحمد پنج هزار و 500 نفر، در گچساران قریب به دو هزار و 200 نفر و در کهگیلویه دو هزار و 400 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.
 وی افزود بیشترین آمار فوتی‌ها در استان مربوط به شهرستان بویراحمد با 88 فوتی بوده و شهرستان گچساران 57 نفر، کهگیلویه 33 نفر، چرام 10 نفر، دنا 10 نفر، باشت 8 نفر، بهمئی و لنده هرکدام سه نفر فوتی داشته‌اند.
پرویز یزدانپناه خاطرنشان کرد: میزان بروز ویروس کرونا در استان 21/4 دهم در هر یک هزار نفر بوده و همچنان آمار بروز بیماری در استان دوبرابر و نیم متوسط کشوری است.
وی متوسط آزمایش کرونا در استان را روزانه 400 نمونه عنوان کرد و افزود: ظرفیت پاسخگویی در آزمایشگاه استان بین 280 تا 300 نمونه می‌باشد، که در تلاش هستیم با اضافه کردن یک دستگاه PCR جدید ظرفیت پاسخگویی را افزایش دهیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد