hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آغاز خداحافظی بازنشستگان شاغل با میز مدیریت

آغاز خداحافظی بازنشستگان شاغل با میز مدیریت

در حالی که ضرب الاجل دوماهه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان رفته رفته به نیمه خود نزدیک می شود، برخی مدیران پیش قدم شده و استعفای خود را تقدیم کرده اند. تعدادی از معاونان وزارت کار از جمله دو معاونت روابط کار و تعاون از این قبیل هستند. پیشتر هفت معاون وزارت صمت هم خود استعفا داده بودند. به گفته قاضی زاده نماینده فریمان در مجلس تنها در یک نهاد، بیش از 2700 بازنشسته وجود دارد.
تغییرات از وزارتخانه های  کشور و کار تا صداوسیما
در این خصوص در وزارت کشور دیروز مهدی‌ جمالی نژاد شهردار سابق یزد به عنوان معاون عمرانی وزارت کشور معارفه و از زحمات و خدمات هوشنگ خندان‌دل تقدیر و تشکر شد. سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور ضمن اعلام این خبر از ادامه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در این وزارتخانه خبر داد. همچنین علی‌عسکری رئیس صدا و سیما اعلام کرد که این قانون در صداوسیما اجرا شده است. وی درباره تمدید دوره های مدیریتی در صداوسیما با وجود این قانون به مهر گفت: خیر، دیگر چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. کارمندان صداوسیما ۲۵ ساله بازنشسته می شوند و تمدید و تعویق، اقدامی در گذشته بوده است. علی‌عسکری درباره این که برای مدیران ارشد و معاونان سازمان صداوسیما چه تصمیمی گرفته خواهد شد، گفت: طبق قانون برخی از آن ها بازنشسته می شوند و برکنار نمی شوند. درباره معاونان نیز درحال اتخاذ آخرین تصمیم گیری ها هستیم و اقدام ها شروع شده است.محمد حسین مقیمی استاندار تهران نیز روز گذشته در گفت و گو با ایرنا تأیید کرد که نام او در فهرست استانداران مشمول طرح منع به کارگیری بازنشستگان که به وزارت کشور ارسال شده است قرار دارد.
3 سفیر در خارج از کشور مشمول قانون هستند
در خارج از کشور هم سه سفیر و رئیس نمایندگی ایران جزو کسانی هستند که این قانون برای آن ها اعمال می‌شود. در همین زمینه «غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل در نیویورک، «علی ماجدی» سفیر ایران در آلمان و «محمدابراهیم طاهریان‌فرد» سفیر ایران در ترکیه در شمول این قانون قرار می‌گیرند. سخنگوی وزارت خارجه به تازگی در نشست خبری خود با اشاره به پیش بینی های لازم برای این سه نفر، گفته بود که بحث جایگزینی پیگیری شده و تا حدود زیادی پیش رفته است.
اظهارنظرها درباره دست و پای برخی مدیران بازنشسته برای باقی ماندن در پست های مدیریتی
همزمان احسان قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده فریمان گفت: دستگاهی داریم که خودش اعلام کرده است ۲۷۰۰ بازنشسته دارد.
در همین حال، فاطمه ذوالقدر نماینده تهران در مجلس در هشداری گفت: علی رغم صراحت و شفافیت در قانون باز هم اقلیتی با بهره گیری از هوش سیاه به دنبال راه هایی برای دور زدن قانون با اشتغال در شرکت های خصولتی و خصوصی هستند که در این خصوص کمیسیون‌های تخصصی و بخش نظارت مجلس به دقت ناظر بر اجرای آن است و گزارش های این اقدامات به مجلس رسیده است. نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: برخی مدیران بانکی از جمله سه مدیر دولتی برای باقی ماندن در پست های خود به بنیاد شهید برای گرفتن جانبازی بالای ۵۰ درصد مراجعه کردند.
2شهرداری ها هنوز منتظر استعلام!
با این حال شهرداری ها به ویژه مدیران ارشد شهرداری تهران هنوز معطل استعلام های انجام شده هستند و معتقدند با تفسیر درست قانون، مشمول این قانون نمی شوند، چرا که شهرداری ها مانند نیروهای مسلح تابع قوانین خاص خود هستند. 10 روز از ارسال استعلام وزارت کشور از دیوان محاسبات کشور و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری برای شمولیت شهرداران در قانون منع به کارگیری بازنشستگان گذشته و هنوز تکلیف این موضوع مشخص نشده است. پیشتر محسن هاشمی تصریح کرده بود برای تعیین تکلیف وضعیت شهردار تهران استعلام می کنیم.
با توجه به متن قانون منع به کارگیری بازنشستگان و همچنین اظهارات ریاست سازمان بازرسی کل کشور مدیران بازنشسته تنها دو ماه از تاریخ ابلاغ قانون فرصت دارند تا به اجرای آن تن دهند. با توجه به ابلاغ قانون در روز 31 شهریور، آخرین مهلت مدیران برای استعفا از سمت خود، 30 آبان محسوب می شود.
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد