hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > نقش استان‌های کشور در حوزه پدافند سایبری تبیین شود

نقش استان‌های کشور در حوزه پدافند سایبری تبیین شود

معاون طرح و برنامه پدافند غیرعامل کشور حوزه سایبری را یکی از مهمترین مقوله‌ها در حوزه پدافند غیرعامل دانست و گفت: باید نقش استان‌های کشور در این حوزه که بسیار مهم است، تبیین شود.

سردار محمد رضا کائینی صبح دوشنبه در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه حوزه سایبری یکی از مهمترین مقولات در حوزه پدافند غیرعامل است، بیان کرد: در این حوزه تنها به مرکز کشور بسنده شده است.

وی افزود: این در حالی است که استان‌های ما بسیار در زمینه پدافند غیرعامل سایبری توانمند و مهم محسوب می‌شوند و باید نقش آن‌ها را در این حوزه مهم پدافندی تبیین کنیم.

معاون پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در این حوزه متأسفانه تا کنون فقط به آموزش‌های جزئی توجه شده است، بیان کرد: استان‌ها نقش بسزایی می‌توانند در حوزه سایبری داشته باشند که در این حوزه ما سعی کرده‌ایم تا پشتیبان‌های بسیاری از وزارتخانه‌ها را در مراکز استان‌های دیگر قرار دهیم اما باید کارهای بهتری در این زمینه صورت گیرد.

کائینی با بیان اینکه استان‌های کشور باید نقش گسترده سایبری را به خودی خود ایفا کنند، گفت: باید مسائل اساسی را در سطح کشور حل و فصل کرد که در این زمینه آموزش بسیار اهمیت دارد و در این راستا سرمایه‌گذاری‌های خوبی نیز از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور صورت گرفته که تعریف رشته‌های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا در دانشگاه‌ها یکی از این موضوعات با هدف ارتقای آموزش‌ها است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد