hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > نمایندگانی که با هتاکی و توهین مرتکب فعل حرام می شوند،آیا صلاحیت نشستن بر صندلی مجلس را دارند؟

نمایندگانی که با هتاکی و توهین مرتکب فعل حرام می شوند،آیا صلاحیت نشستن بر صندلی مجلس را دارند؟

مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:این، دومین بار است که رهبری در عمر 5 ماهه مجلس یازدهم، نمایندگان این مجلس را مورد عتاب قرار داده و روش بعضی از آنها را حرام شرعی اعلام می‌کنند.
عده‌ای از نمایندگان، بعد از آنکه رئیس‌جمهور را به اعدام تهدید کرده و در قم با گرد آوردن عده‌ای از افراطیون در همایشی خواستار استیضاح او شدند، طرح استیضاح را در مجلس مطرح و ده‌ها نفر نیز آن را امضاء کردند. در خارج از مجلس نیز بعضی‌ها با قلم و بعضی دیگر با سخن، تا توانستند نسبت به رئیس‌جمهور بی‌حرمتی کردند. این اقدامات بود که موجب واکنش رهبری شد و ایشان صریحاً این روش را غیراسلامی، حرام و روش آمریکائی دانستند و مرتکبین را از این قبیل اقدامات نهی کردند.
اکنون در میان گذاشتن یک سؤال و یک توصیه را لازم می‌دانیم.
سؤال اینست که افرادی که مکرراً مرتکب حرام شرعی می‌شوند و به توصیه رهبری هم عمل نمی‌کنند، چگونه صلاحیت حضور در مجلس را دارند؟ و چگونه خود را انقلابی می‌دانند؟
این افراد، می‌دانند شرایط کنونی کشور بسیار حساس است و نباید برخلاف اتحاد و انسجام سخن گفت و اقدامی کرد. با اینحال، دقیقا برخلاف اتحاد و انسجام عمل می‌کنند و سخن می‌گویند و همایش بدون مجوز و خلاف امنیت برگزار می‌کنند و بالاترین مقام اجرائی کشور را به جرم اظهارنظر به اعدام تهدید می‌کنند و برای استیضاح او تا جمع‌آوری امضا پیش می‌روند. اینان که با الفبای امنیت آشنائی ندارند، چگونه خود را شایسته حضور در مسند قانون‌گزاری و تأمین امنیت کشور می‌دانند؟
رئیس‌جمهور، چیزی برخلاف اسلام نگفت بلکه همان نرمش قهرمانانه موردنظر و عمل رهبری را در پرتو سیره امام حسن مجتبی علیه‌السلام تفسیر کرد. کسانی که این تفسیر را قبول ندارند می‌توانند آن را بدون توسل به اهانت و تهدید با تکیه بر منطق و استدلال رد کنند نه اینکه با انتشار کلیپ‌هائی در فضای مجازی، رئیس‌جمهور را به معاویه تشبیه نمایند و فحاشان را عمارهای زمان بنامند!
توصیه ما به این افراد اینست که خطاهای گذشته را جبران کنید. منظور این نیست که از رئیس‌جمهور یا هرکس که به او اهانت کرده‌اید عذرخواهی کنید. نه آنها به این عذرخواهی نیازی دارند و نه این عذرخواهی مشکل شما را برطرف می‌کند. کار درست اینست که قلم‌ها و زبانهایتان را به زیور عفت و اعتدال و انصاف آراسته کنید. در آنصورت، می‌توانید به این سفارش رهبری که گفتند: «روش‌ ما اسلامی و قرآنی است، یعنی انتقاد بیان می‌شود اما هتک حرمت انجام نمی‌گیرد» عمل کنید و این، بهترین راه جبران است.
امروز، جامعه ما نیازمند رعایت اخلاق اسلامی است. این، درست نیست که عده‌ای چه در مجلس و چه در خارج از مجلس تحت عنوان زیبای انقلابی‌گری شعار مرگ بر آمریکا بدهند ولی با دیگران به روش آمریکائی‌ها برخورد کنند. شعار علیه آمریکا لوازمی دارد که یکی از آنها پای‌بندی به اصول و ارزش‌های اسلامی و ضوابط اخلاقی در برخورد با دیگران است. فقط در صورت رعایت این اصول و ضوابط و ارزش‌هاست که می‌توانید خود را انقلابی بدانید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد